وزارت خارجه مصر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به «افزایش تنش‌ها» در منطقه متهم کرد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به «افزایش تنش‌ها» در منطقه متهم کرد و ادعا‌های قبلی او مبنی بر اینکه مصر به حماس اجازه قاچاق سلاح به غزه را داده است، رد کرد.

این وزارتخانه همچنین نخست‌وزیر را به خاطر بیانیه‌اش مبنی بر حفظ کنترل اسرائیل بر کریدور فیلادلفیا که در امتداد مرز بین غزه و مصر قرار دارد، محکوم کرد.

به گفته وزارت امور خارجه مصر، اظهارات نتانیاهو در مورد مصر با هدف منحرف کردن افکار عمومی اسرائیل است، زیرا او همچنان با انتقاد‌های فزاینده‌ای از رویکرد خود برای حل و فصل مناقشه غزه مواجه است.

پیشتر، منابع بلندپایه در مصر تاکید کردند که به هیچ وجه حضور ارتش رژیم صهیونیستی در محور مرزی فیلادلفیا را نخواهند پذیرفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عقب نشینی از محور فیلادلفیا که نیرو‌های اشغالگر در ۷ می‌کنترل آن را به دست گرفتند، خودداری کرده است.

از سویی دیگر چند روز پیش شورای جنگی رژیم صهیونیستی نقشه‌هایی را تصویب کرد که مشخص می‌کرد ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا باقی می‌ماند. این محور که حدود ۱۴ کیلومتر در مرز بین نوار غزه و مصر قرار دارد، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در مذاکرات آتش بس است.

احزاب اپوزیسیون مصری پس از نفوذ اشغالگران به محور و استقرار نیرو‌ها در آن، خواستار مسدود شدن توافقنامه صلح امضا شده در سال ۱۹۷۹ موسوم به توافقنامه کمپ دیوید هستند.

این توافقنامه شبه جزیره سینا را به ۳ منطقه تقسیم می‌کند، اولین منطقه در کنار کانال سوئز، که در آن ۲۲۰۰۰ سرباز مصری و ۲۳۰ تانک مجاز به حضور هستند، منطقه B که ۱۰۹ کیلومتر عرض دارد و تنها ۴۰۰۰ سرباز گارد مرزی مجاز حضور در آن هستند و منطقه C که ۳۳ کیلومتر عرض آن در کنار فلسطین است، که در آن فقط نیرو‌های پلیس و برخی از نیرو‌های مصری و اسرائیلی اجازه حضور در آن را دارند.

مترجم:  پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
به زودی شاهد رسوایی رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود
۱۰:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
به زودی شاهد رسوایی رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود
آخرین اخبار