ایمنی برخی از خودرو‌ها در تصافات به‌گونه‌ای است که به سرعت موجب آتش گرفتن خودرو می‌شود. از این رو لازم است که خودروسازان ایمنی خودرو‌ها را در برابر حریق ارتقاء دهند.

 سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از خودرو‌ها در تصادفات رانندگی به سرعت آتش می‌گیرند؛ گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در تصادفات یا حتی برخورد برخی از خودرو‌ها با موانع، درخت و گاردیل خودرو‌ها فورا آتش گرفته و شعله‌ور می‌شوند. از این رو به نظر می‌رسد این مسئله به خاطر ضریب ایمنی پایین خودرو‌های داخلی رخ می‌دهد که می‌طلبد خودروسازان هنگام ساخت خودرو‌ها به ایمنی آنها در برابر حریق توجه ویژه داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که در این حریق‌ها افراد در خودرو‌ها محبوس شده و درپی آن زخمی شده یا جان خود را از دست می‌دهند. امیدوارم خودروسازان به این موارد توجه کنند که در تصادفات، خودرو‌ها نباید به راحتی دچار حریق شوند و قطعا باید بازنگری‌هایی در موارد ایمنی صورت گیرد.

سرهنگ عین‌الله جهانی، کارشناس ارشد ایمنی ترافیک نیز در گفتگو با ایسنا در این‌باره گفت: برخی از وسایل نقلیه‌ای که در کشور تولید یا مونتاژ می‌شوند استحکام و استاندارد مورد نیاز را ندارند و در تصادفات شاهد هستیم که چه بلایی به دلیل ضعف اسکلت و اتاق خودرو‌ها بر سرنشینان خودرو نازل می‌شود. چه دلیلی دارد که ما اصرار داریم خودرویی در کشور تولید کنیم که حتی در تصادفات با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز چند مجروح برجای می‌گذارد؟

وی افزود: امیدوارم در زمینه خودروسازی به جایی برسیم که خودرو‌ها ایمن‌تر شوند و کیفیت قطعات آنها ارتقاء یافته و شاهد نباشیم که با یک واژگونی همه سرنشینان از بین بروند و با یک سرعت متوسط در برخوردها، خودرو مچاله شود.

معاون اجتماعی پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: خودروسازی در کشور ما باید به سمت استفاده از آخرین امکانات و علوم به روز دنیا برود؛ من مطمئنم این امر در کشور ما شدنی است، اما متوجه نمی‌شوم که چرا مسئولان ما اصرار به تولید همین خودرو‌هایی دارند که می‌بینید به خاطر آتش سوزی که نباید در خودرو رخ دهد؛ خانواده‌ای نابود می‌شود، اما اقدامی انجام نمی‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار