مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ هزار و ۲۶۱ نفر از زوار پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.

سیدمحمدمهدی سجادی اظهار کرد: ۴۱۶ هزار و ۱۵۲ زائر پاکستانی از ۲ مرز ریمدان و میرجاوه برای پیاده روی اربعین حسینی در بازه زمانی بیستم مرداد ماه تا چهارم شهریور ماه سالجاری وارد کشور شدند.

وی افزود: ۱۵ تیم هلال احمر با ۱۳ خودرو عملیاتی در قالب ۷۰ نفر از نیروهای داوطلب و کارکنان هلال احمر در ۲ نقطه صفر مرزی ریمدان و میرجاوه مستقر و به زوار حسینی خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: شعب شهرستان‌های نیکشهر، کنارک، زهک، نیمروز، چابهار، ایرانشهر، میرجاوه، زاهدان، زابل و مهرستان در بازه زمانی فوق در مرزهای ریمدان و میرجاوه مشغول به خدمت‌رسانی بودند.

وی از انجام خدماتی از قبیل؛ تست قند به ۸۰۷ نفر، تست فشارخون به ۱۸ هزار و ۱۳ نفر، اسکان اضطراری به چهار هزار و ۲۷۲ نفر، درمان سرپایی ۲ هزار و ۴۱ زائر، اقدامات گرمازدگی به ۸۱ نفر، انتقال ۴۷ زائر مصدوم به مرکز درمانی و توزیع ماسک به تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۶ عدد در ایام پیاده روی اربعین خبر داد.

سجادی خاطرنشان کرد: میزان ورودی زائران پاکستانی از مرز ریمدان دشتیاری ۱۸۱ هزار و ۲۶۲ نفر و ورودی از مرز میرجاوه نیز تعداد ۲۳۴ هزار و ۸۹۰ نفر بود.

وی بیان کرد: موکب هیات رهروان حضرت علی اکبر(ع) هلال احمر در ریمدان و میرجاوه، موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) در نیکشهر و زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان و میرجاوه همراه با راه‌اندازی غرفه‌های فضای دوستدار کودک و ایستگاه‌های آموزشی میزبان زائران حسینی خدمات ارائه کردند.

برچسب ها: هلال احمر ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار