فرماندار لنگرود گفت: ۳ هزار و ۲۵۰ مشترک در بخش مرکزی این شهرستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.

 محمدرضا جلالی روز سه شنبه در جلسه مدیریت بحران لنگرود به گردشگرپذیر بودن این شهرستان افزود: با توجه به اینکه در این ایام، مسافران زیادی وارد استان شده و تعداد بسیاری هم به لنگرود می‌آیند، این شرایط مشکل آب شرب شهرستان را مضاعف کنند بنابراین دوستان ما در آب و فاضلاب امروز پای کارند تا آب بیشتری را برای توزیع به لنگرود انتقال دهند.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی علت کمبود آب در شهرستان لنگرود از سوی کارشناسان آب و فاضلاب استان عنوان کرد: این کمبود آب ممکن است دلایل مختلف داشته باشد، اما اگر بی‌عدالتی در توزیع آب در شهر‌های همجوارمان باشد، آب و فاضلاب باید موضوع را حل کند.
فرماندار لنگرود گفت: در حال حاضر شهر‌های همجوار ما ظاهرا مشکل آب ندارند و اگر کمبودی بود باید شهر‌های همجوار ما که در این مسیر هستند نیز با مشکل مواجه شوند در صورتی که این اتفاقیدر این مناطق رخ نداده است.
وی موضوع عدالت در توزیع آب را با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: اگر کمبود آب بدلیل بی عدالتی در توزیع باشد، کوتاه نمی‌آیم.
جلالی گفت: کارشناسان فنی آب و فاضلاب استان که در حال حاضر مستقر هستند، علت کمبود آب را بررسی کنند تا راهکاری برای حل مساله ارائه دهند.
فرماندار لنگرود تصریح کرد: برای آبرسانی به ۳ هزار و ۲۵۰ مشترک دبی آب ورودی باید روزی ۳۰ تا ۳۵ لیتر باشد در حالی است که در حال حاضر کمتر از ۱۰ لیتر بر ثانیه آب به شهرستان تعلق می‌گیرد.
جلالی خاطرنشان کرد: در موقعیت کنونی اگر ۲۵ لیتر برثانیه آب به شهرستان داده شود، تلاش می‌کنیم با همکاری مردم در صرفه جویی و تمهیدات دیگری، نیاز شهرستان را در شرایط کنونی برطرف می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در حاضر شهرستان لنگرود برای برطرف کردن نیاز آبی بخش شرب و کشاورزی با مشکل روبروست، گفت: البته بنا داریم با اقداماتی آبرسانی به شهروندان را افزایش دهیم.
جلالی یادآور شد: منبع آبی داریم که باید ۱۱.۵ کیلومتر از لاهیجان به دیوشل لوله گذاری انجام شود و در اینصورت نیاز نیست آب از رودبنه لاهیجان به لنگرود منتقل شود بنابراین مقدمات کار باید هر چه سریعتر از سوی آب و فاضلاب فراهم شود.
شهرستان لنگرود با جمعیتی بیش از ۱۴۰ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری شرق گیلان واقع است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: کمبود آب ، لنگرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.