سخنگوی سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که وقفه در جنگ غزه به حفاظت از کوکان و مردم کمک می‌کند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، توقف موقت درگیری‌ها در مرکز غزه به دلیل واکسناسیون فلج اطفال توسط «پرتوی کمیاب از امید و انسانیت در هجومی از وحشت» است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: «اگر طرف‌ها بتوانند برای محافظت از کودکان در برابر یک ویروس کشنده به توافق برسند، مطمئناً می‌توانند برای محافظت از کودکان و همه بی‌گناهان در برابر وحشت‌های جنگ اقدام کنند.»

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که ۱۶۰ هزار کودک در نوار غزه اولین دز واکسن فلج اطفال را روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های وزارت بهداشت در غزه با همکاری سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در مراکز ثابت و سیار وابسته به وزارت بهداشت مشغول واکسیناسیون کودکان هستند، این اقدام مورد استقبال ساکن غزه قرار گرفته است.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: واکسیناسیون فلج اطفال در استان «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه تا عصر فردا چهارشنبه ادامه می‌یابد و از صبح روز پنجشنبه در استان خان یونس و مناطق همجوار به مدت ۴ روز و در شهر غزه و شمال آن از صبح روز دوشنبه هفته آینده به مدت چهار روز آغاز می‌شود.

پیشتر شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرده بود که اسرائیل با وقفه جنگی سه روزه برای واکسیناسیون کودکان در نوار غزه و نه برای آتش‌بس، موافقت کرده است. بر اساس توافق انجام شده حملات قرار است به مدت هشت ساعت در روز و از ساعت ۶ صبح تا سه بعد از ظهر متوقف شود. گفته شده که تعداد روز‌های توقف جنگ، دست‌کم سه روز است، بنابراین به طور بالقوه ممکن است بعد از آن نیز تمدید شود.

سازمان جهانی بهداشت پس از یافتن شواهدی از ویروس بسیار مسری فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب نوار غزه، بیش از یک میلیون دز واکسن فلج اطفال را به نوار غزه ارسال کرده است.

این سازمان اعلام کرد که در پی تائید نخستین مورد ابتلا به فلج اطفال در یک نوزاد متولد شهر غزه پس از ۲۵ سال، جنگ به‌طور موقت و به صورت منطقه‌ای متوقف خواهد شد تا واکسیناسیون فلج اطفال برای صد‌ها هزار کودک این منطقه امکان‌پذیر شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار