رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عمکرد ضعیف استان در صدور سند برای اراضی کشاورزی ابراز تاسف کرد.

بابایی امروز در نشست مدیران ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در صدور سند زمین‌های کشاورزی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان کشور دارد که این عملکرد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه با این وضع، استان در اجرای قانون حدنگار به جایی نخواهد رسید بر بررسی شرایط، آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل علل عقب ماندگی استان در این زمینه تاکید و گروه ویژه‌ای را مسئول بررسی این موضوع کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این نشست، تاکنون برای بیش از ۵۴ درصد از یک میلیون و ۲۸ هزار هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سند صادر شده که این رقم ۱۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورهمچنین گفت: زیرساخت‌های فنی لازم برای اتصال مشاوران املاک به سامانه کاتب فراهم شده و همه مشاوران املاک باید به این سامانه متصل شوند در غیر این صورت به صورت قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

کاتب یک پلتفرم دیجیتالی است که هدف اصلی آن ارائه خدمات ثبتی به صورت غیرحضوری و آنلاین به شهروندان و کسب‌وکارهاست وبه کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی و در هر زمان از شبانه‌روز به خدمات مختلف ثبتی دسترسی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.