شهردار کلانشهر کرج اعلام کرد: عملیات انتقال دومین رام قطار شهری به خط ۲ متروی این کلانشهر آغاز شد.

 " مهرداد کیانی" روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: دومین قطار متروی شهر کرج پس از طی مراحل تعمیر و آماده‌سازی در واگن‌سازی تهران در حال انتقال به خط ۲ متروی کرج است.


وی افزود: این قطار که با نام ۲۰۲ شناخته می‌شود، دارای هفت واگن و طول ۱۴۰ متر است که در خط ۲ قطار شهری کرج به شهروندان خدمات ارائه خواهد داد.

شهردار کرج بیان کرد: در یک عملیات ویژه و تخصصی، واگن‌های این قطار از پایانه مهرشهر به سمت خط ۲ قطار شهری کرج در حال انتقال هستند؛ این انتقال از طریق شفت ناوگان واقع در چهارراه طالقانی کرج انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با اضافه شدن این قطار جدید به ناوگان متروی کرج، گام مهمی در جهت تکمیل خط ۲ و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر برداشته شده است.

به گفته شهردار کرج، این امر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان، تسهیل در رفت و آمد روزانه و کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک شایانی خواهد کرد.
کیانی اظهار کرد: اطمینان می‌دهم که با تلاش شبانه‌روزی مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی، در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌مندی از یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد خواهیم بود.

اولین رام قطار شهری کرج سال ۱۴۰۱ وارد خط۲ این کلانشهر شد

عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و قرار بود در سال ۱۳۹۰ تکمیل و بهره برداری شود، اما مشکلات مختلف مانع اجرای کامل این پروژه شد و در نهایت تا سال ۱۴۰۱ هیچ بخشی از این خط ریلی به بهره برداری نرسید.

با اهتمام شورای ششم وشهرداری کرج و در پس فعالیت جهادی قطعه نخست این خط ریلی به طول حدود ۶.۵ کیلومتر اسفندماه سال ۱۴۰۱ بین چهارراه طالقانی و گلشهر کرج افتتاح شد و اکنون یک رام قطار به صورت آزمایشی سه روز در هفته مسافران را به صورت رایگان جابه جا می‌کند.

امسال قرار است قطعه دوم این خط ریلی بین چهار راه طالقانی و میدان شهید سلطانی به طول ۴.۵ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گیرد ضمن آنکه تاکنون در مجموع ۱۵ کیلومتر از کل تونل خط ۲ قطار شهری کرج حفاری شده است.

فاز بعدی این خط ریلی بین سه راه رجایی شهر و میدان حصارک کرج در دست اقدام است و قرار است این خط به کمالشهر در غرب کرج متصل شود.

منبع:ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.