بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس به ویژه ملی‌پوشان در ۲ ماه آینده با یک برنامه به شدت فشرده از بازی‌ها و سفر‌ها رو به رو هستند.

سرخپوشان ایران، یکی از حساس‌ترین مقاطع از مسابقات این فصل را در  ۲ماه آینده پیش رو دارند.

در این مقطع زمانی، لیگ نخبگان برای ما آغاز خواهد شد و دربی را هم پیش رو خواهیم داشت. در این بین، نکته اصلی که باعث پرداختن به این مطلب شد، جدای از اهمیت مسابقات پیش رو، فشردگی و تعداد بالای مسابقات، اردو‌ها و سفر‌ها در یک مقطع زمانی محدود است که بازیکنان به ویژه ملی‌پوشان را تحت فشار زیادی قرار خواهد داد.

کادر فنی هم کار سختی خواهد داشت. یکی از عوامل افزایش این فشار، آماده نبودن ورزشگاه‌های اصلی تهران برای عهده‌دار شدن بازی‌های خانگی است که بر تعداد سفر‌ها خواهد افزود و زمان مورد نیاز برای ریکاوری را افزایش می‌دهد. فشار اصلی و بیشتر برای ملی‌پوشان خواهد بود به ویژه که در روز‌های فیفا ملی‌پوشان غیر ایرانی برای ملحق شدن به تیم‌های ملی خود و بازگشت به تهران، سفری طولانی‌تر و چند مرحله خواهند داشت.

طبق برنامه لیگ برتر خلیج فارس و تیم‌های ملی، ملی‌پوشان پرسپولیس از ۱۵ شهریور تا ۱۴ آبان در یک بازه زمانی دو ماهه (۶۰ روز)، ۱۴ مسابقه ملی و باشگاهی را در برنامه خود دارند. البته فشار بازی‌ها برای دیگر بازیکنان هم خواهد بود. به عنوان مثال پرسپولیس از ۲۶ شهریور تا ۲۶ مهر که نزدیک به یک ماه خواهد بود، ۶ بازی در برنامه دارد که با سفر‌های متعدد همراه خواهد بود و ملی پوشان ۲ بازی ملی را هم در این مقطع دارند که برنامه آنها را به ۸ بازی در یک ماه خواهد رساند.

پرسپولیس در نخستین پیکار خود از این سلسله بازی‌ها برای مصاف با الاهلی در ۲۶ شهریور سفر رفت و برگشت به جده را در برنامه دارد که تدبیر باشگاه برای کاهش فشار و خستگی در اختیار گرفتن پرواز اختصاصی و مستقیم است و در حال انجام هماهنگی‌های مربوط به آن.

پرسپولیس تنها ۴ روز پس از بازی با الاهلی باید در یک بازی خانگی در لیگ برتر میزبان آلومینیوم باشد، اما  تا این لحظه برای این بازی هم باید راهی سفر شده و خارج از تهران به میدان برود. تنها ۵ روز پس از این مسابقه در ۴ مهر، دربی برگزار می‌شود که جا و مکان این بازی نیز هنوز معلوم نیست و شاید آن هم با یک سفر همراه شود.

البته  در چنین شرایطی قطعا جدا از برنامه‌ریزی‌هایی که توسط کادر فنی و باشگاه صورت می‌گیرد، حمایت همه جانبه هواداران از تیم و روحیه و انرژی دادن به بازیکنان چه در ورزشگاه‌ها و چه قبل و بعد هر مسابقه در فضای هواداری و مجازی بسیار تعیین کننده خواهد بود. این مسئله  به ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که تیم در پیکاری، به نتیجه مطلوب و دلخواه خود نرسد، اما  باید به سرعت آماده مسابقه دیگری شود. البته فشردگی بازی‌ها در ادامه هم وجود خواهد داشت، اما به عنوان نمونه یکی زمان ۲ ماهه از جهت بیان دشواری که تیم با آن روبه‌رو خواهد بود، مورد اشاره قرار گرفت.

 برنامه مسابقات به شرح زیر است 

-۱۵ تا ۱۷ شهریور مسابقه تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، گرجستان و الجزایر

-۲۰ شهریور مسابقه تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، گرجستان و الجزایر

-۲۶ شهریور الاهلی عربستان – پرسپولیس

-۳۰ شهریور پرسپولیس – آلومینیوم اراک

-۴ مهر استقلال – پرسپولیس

-۹ مهر پرسپولیس – پاختاکور ازبکستان

-۱۴ مهر پرسپولیس – چادرملو اردکان

-۱۹ و ۲۰ مهر مسابقه تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، گرجستان و الجزایر

-۲۳ و ۲۴ مهر مسابقه تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، گرجستان و الجزایر

-۲۶ مهر ملوان بندرانزلی – پرسپولیس

-۳۰ مهر السد قطر – پرسپولیس

-۵ آبان پرسپولیس شمس‌آذر

-۹ آبان استقلال خوزستان – پرسپولیس

-۱۴ آبان پرسپولیس – الغرافه قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار