یوسفی گفت: رتبه آموزش و پرورش خوزستان در سطح کشور آخر است و هیچکدام از دانش‌آموزان خوزستانی در کنکور جزو ۴۰ نفر برتر نیستند.

مجتبی یوسفی در آیین کلنگ‌زنی ۲ فضای آموزشی با ۲۱ کلاس درس در شهر کنعان (قلعه چنعان) شهرستان کارون که امروز (۱۳ شهریورماه) انجام شد، گفت: در ۳ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه نوسازی مدارس در استان خوزستان هزینه شده است.

او با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع محرومیت در حوزه آموزش و پرورش و مدارس در خوزستان افزود: کارهای انجام‌شده نشان داده که نمایندگان در کنار دولت ایستاده‌اند و برای آینده‌سازان خوزستان و کشور این پول را تامین کرده‌اند.

آقایی یوسفی گفت: فرماندار اختیار دارد در شورای برنامه‌ریزی از محل ارزش افزوده به قلعه چنعان (شهر کنعان از توابع کارون) کمک و مشکلات را رفع کند.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد جاده دسترسی به مدرسه در حال ساخت و سالن ورزشی منطقه اضافه کرد: از اداره تربیت بدنی گله‌مند هستیم زیرا پول این پروژه را تامین کرده ایم و قرار بود در مدت ۵ تا ۶ ماه این کار انجام شود اما در حال نزدیک شدن به یک سال هستیم و در انجام پروژه تاخیر ایجاد و کارگاه تعطیل شده در حالی که جاده دسترسی پروژه باید کامل شود.

یوسفی عنوان کرد: مدارس ساخته می‌شوند اما٫ رتبه آموزش و پرورش خوزستان در سطح کشور آخر است و هیچکدام از دانش‌آموزان خوزستانی در کنکور جزو ۴۰ نفر برتر نیستند. این به معنی این است که توان معلم و دانش‌آموز ما نادیده گرفته شده است. اشکالات در این خصوص باید شفاف بیان شوند. هر چند مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ۸ ماه است که این سمت را گرفته است اما در مجموع عمر فعالیت وزیر آموزش و پرورش در کشور ما ۲ سال است و در نهایت مدیران کل استان‌ها هم تنها دو سال در این سمت می‌مانند.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که ما نمایندگان مجلس باید کمک کنیم، مسئولان هم باید پاسخگو باشند. این وضعیت یعنی توهین به نخبگان دانش‌آموز و معلمان ما. این گونه نیست که دانش‌آموزان و معلمان خوزستانی نمی‌توانند و در نتیجه، وضعیت آموزش و پرورش خوزستان این شده است قطعا باید در مدیریت تجدیدنظر شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار