رییس دانشکده پرستاری و مامایی استان اردبیل گفت: اولین دپارتمان آموزش بالینی پرستاری کشور در اردبیل افتتاح شد.

دکتر ناصر مظفری در این آیین، هدف اصلی افتتاح این دپارتمان را همگام سازی آموزش دانشگاهی با اقدامات عملی و علمی در بالین بیماران بستری ذکر کرد.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی استان اردبیل افزود: هدف آموزش پرستاری و مامایی، به کار بردن موارد آموخته شده در بالین و محیط واقعی و افزایش قدرت تصمیم گیری در شرایط واقعی است و هر چه آموزش دانشگاهی به آموزش عملی و محیط واقعی نزدیک‌تر باشد، دستیابی به کیفیت آموزش و تربیت نیروی متخصص آسان‌تر خواهد بود.
او اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن ۶ دانشکده پرستاری و با بیش از ۱۵۰۰ دانشجو، نیازمند رشته‌های بالینی تخصصی و متعدد است و بیمارستان آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) اردبیل به عنوان بزرگترین بیمارستان استان، بار زیاد آموزش بالینی پرستاری، مامایی، فوریت‌های پزشکی و اتاق عمل این دانشکده‌ها را بر عهده دارد.
او خواستار تامین امکانات و فضای مناسب برای استادان، مربیان و دانشجویان این مرکز آموزشی شد و از افتتاح دپارتمان پرستاری و استقرار اعضای هیات علمی و مربیان بالینی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل خبر داد.
مظفری بیان کرد: این مجموعه به عنوان اولین دپارتمان آموزش بالینی پرستاری در کشور محسوب می‌شود و تاثیر آن را در آینده در ارتقای کیفیت آموزش و خدمات درمانی در مراکز بیمارستانی استان شاهد خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.