رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان به مناسبت روز ملی نخبگان به تشریح برنامه‌های این بنیاد پرداخت.

قاسم سرگزی، نامگذاری یک روز در تقویم به نام نخبگان را از نشانه‌های اهمیت نخبگان و سرآمدان در نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت بزرگ نیروی انسانی به منظور پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد. 

وی نیروی انسانی هر کشور را بزرگترین نیروی محرکه کشور دانست و از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد کرد. 

سرگزی گفت: سرمایه به معنای دارایی است که باعث تولید ثروت می‌شود و می‌بایست ما هم از این سرمایه برای تولید ثروت و افزایش سطح رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

وی حضور نخبگان استان در گلزار شهدای کرمان و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و آرمان‌های آنان به خصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر کرمان، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های هیئت‌های اندیشه ورز استان در محل نماز جمعه شهر کرمان، برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه شهر کرمان، پخش زندگی نامه سرآمدان استان از صدا و سیمای مرکز کرمان، مصاحبه نخبگان با صدا و سیمای مرکز کرمان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را از اهم برنامه‌های بنیاد استان کرمان برای گرامیداشت روز ملی نخبگان برشمرد.

سرگزی، معرفی جایزه پروفسور رجبعلی پور با همراهی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمان، تعامل با شهرداری کرمان برای نصب بنر در سطح شهر و یادآوری اهمیت این روز در بین آحاد جامعه، دیدار با مسئولین و مدیران ارشد استانی، برگزاری همایش نخبگان استان با حضور برگزیدگان استانی رویداد ملی اولین گفتاورد ملی نخبگان و پیگیری نامگذاری خیابان ها، پارک‌ها و معابر استان به نام سرآمدان و نخبگان استان را از دیگر برنامه های این بنیاد به مناسبت روز ملی نخبگان عنوان کرد.

با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی و از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دهم مهرماه، سالروز ولادت شهید دکتر مصطفی چمران، نخبه علمی کشورمان، به عنوان روز ملی نخبگان نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار