مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از راه‌اندازی چند راهه جدید نفتی در واحد بهره برداری رامشیر خبرداد و گفت: با احداث چند راهه (هدر) نفتی جدید در واحد بهره برداری رامشیر تولید نفت به میزان ۶ تا ۸ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

 علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: به دلیل عدم پیشرفت سطح الارض طرح ۲۸ مخزن در میدان رامشیر، با تلاش‌های مجاهدانه همکاران شرکت آغاجاری شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از چند راهه نفتی هستیم که پایداری و افزایش ظرفیت تولید را در این واحد به وجود آورده است.

او با اشاره به همدلی و اقدامات مجاهدانه در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، افزایش یک میلیون و یکصد هزار بشکه‌ای نفت، پایداری خوراک پتروشیمی ها، نهادیه سازی خطی مشی‌های صحیح و مرتفع شدن بدهی‌های سنگین مناطق نفتخیز جنوب را از اقدامات شاخص دوره اخیر برشمرد.

 جواد تقی زاده، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت وگاز آغاجاری گفت: جهت اتصال چاه‌های حفاری شده جدید میدان نفتی رامشیر در طرح ۲۸ مخزن و همچنین وجود تنگنا‌ها و محدودیت‌هایی از قبیل کمبود فضای عملیاتی، فقدان لوله مقسم مرحله دوم، مشترک بودن خطوط لوله جریانی چاه‌ها و عدم دسترسی ماشین آلات به تجهیزات، طرح اصلاحیه فرآیندی احداث چند راهه جدید با پتانسیل ۴۰ رشته مستقل و امکان تولید از چاه‌های کم فشار و پر فشار، شیرین و نمکی مطابق مطالعات فنی مهندسی ارائه شد.

تقی زاده گفت: در حال حاضر آماده‌سازی ۶ رشته از خطوط ۴۰ رشته‌ای این هدر نفتی صورت گرفت و امروز با راه‌اندازی چاه‌های ۹ و ۱۸ رامشیر، تولید در این هدر نفتی برقرار شد.

وی مزایا و دستاورد‌های طرح احداث چند راهه جدید نفتی را افزون بر افزایش تولید ۶ تا ۸ هزار بشکه‌ای در میادین رامشیر و رگ سفید، ایجاد ظرفیت آزاد تولیدی ۸ تا ۱۰ هزار بشکه‌ای نمک‌زدایی رگ سفید، ایجاد ظرفیت آزاد ۸ تا ۱۰ هزار بشکه‌ای بنک نمکی رامشیر، امکان جریان دادن چاه‌های کم فشار از مرحله اول به دوم با هدف جلوگیری از جریان به گودال و کاهش تولید و آلودگی‌های زیست محیطی، همچنین ایجاد پایداری تولید برای تمامی چاه‌ها پس از جداسازی به‌دلیل عدم همخوانی فشار جریانی و کیفیت نفت تولیدی عنوان کرد.

این مقام مسئول در پایان احداث و عملیاتی‌سازی این چند راهه نفتی را حاصل تلاش شبانه روزی همکاران بخش‌های مختلف شرکت آغاجاری در شرایط سخت آب و هوایی و پشتیبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار