مدیر توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰ بهورز در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۵۴ نفر خانم و ۱۴۶ نفر آقا هستند.

هاشم علیجانی مدیر توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مناسبت هفته بهورز گفت: بیش از ۲۹۸ هزار نفر از جمعیت استان در روستا ساکن هستند.

علیجانی افزود: آمار استانی نشان از وضعیت مناسب بهورزان در قزوین دارد که به ازای هر ۷۴۶ نفر در روستا‌های قزوین یک بهورز در حال فعالیت است.

وی گفت: مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت از کودکان، دانش آموزان و سالمندان، مراقبت‌های مربوط به تنظیم خانواده، واکسیناسیون کودکان، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، آموزش مباحث سلامت، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های فشار خون، دیابت، تالاسمی، حوادث و سرطان از جمله خدماتی هستند که توسط بهورزان در خانه‌های بهداشت صورت می‌گیرند.

علیجانی به تاسیس خانه‌های بهداشت روستایی اشاره کرد و گفت: این خانه‌ها با هدف کمک رسانی هرچه بیشتر به بیماران روستایی و در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستا‌ها راه اندازی شده که این اقدام گام موثری در جهت ارتقای خدمات بهداشتی درمانی به مردم روستا‌ها و مناطق محروم کشور است.

این مسئول با بیان اینکه بهورزان نقش مهمی در آموزش مردم و جلب مشارکت مردمی و ارائه خدمات بهداشتی به مردم روستا‌ها دارند، بیان کرد: نقش و جایگاه بهورزان طی سه دهه فعالیت در نظام شبکه بر هیچ کس پوشیده نیست و این افراد به عنوان افراد بومی در کنار مردم و در خط مقدم ارتقا و حفظ سلامتی آنان صادقانه مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار