رئیس‌جمهور روسیه در حالی به مغولستان سفر کرده است که به دنبال گسترش صادرات گاز به چین از طریق خاک این کشور است.

از زمان شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه کرده‌اند. همین موضوع مقامات مسکو را برآن داشته است تا اقدام به توسعه روابط با کشور‌های همسایه و به ویژه چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی یک سفر رسمی وارد مغولستان شد. این سفر با هدف گسترش روابط میان دو کشور و در راس آن تسهیل شرایط اتصال گاز روسیه به چین صورت می‌گیرد. 

روسیه سال‌هاست در حال مذاکره با چین به منظور انتقال سالانه ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز خود از منطقه یامال و از خاک مغولستان به این کشور است. 

مسکو به دنبال آن است که با این پروژه که به قدرت سیبری ۲ شهرت دارد قطع صادرات گاز خود به اروپا را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، جبران کند.

قرار است طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روسای جمهور روسیه و مغولستان روز سه شنبه درباره این موضوع به گفت‌وگو و رایزنی بپردازند. 

اوکراین هفته گذشته از مغولستان خواسته بود ولادیمیر پوتین را به دلیل درخواست سال گذشته دادگاه بین المللی کیفری بازداشت کند. این درخواست به دلیل اتهام جنایت جنگی علیه رئیس‌جمهور روسیه صادر شده بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار