سفارت ایران در لندن اعلام کرد که اگر رئیسعلی دلواری هم زنده بود برخی مقام‌های بریتانیا می‌خواستند به جرم مقاومت در مقابل اشغال‌گری‌شان، او را تروریست بنامند.

سفارت ایران در انگلیس در این پیام که به همراه عکس «رئیسعلی دلواری» در شبکه ایکس منتشر کرده نوشته است: ایران امروز یاد رئیسعلی دلواری، شخصیت برجسته تاریخ خود را گرامی می‌دارد که به دلیل مقاومتش در برابر نیرو‌های استعماری بریتانیا در اوایل قرن بیستم به عنوان قهرمان ملی مورد ستایش قرار گرفت. او نمادی ماندگار از وطن‌پرستی ایرانی و مبارزه با استعمار است. اگر او امروز زنده بود، می‌توان تصور کرد که برخی از مقامات بریتانیایی ممکن است به دلیل مخالفت با اشغالگری، او را تروریست بدانند و نامش را در فهرست گروه‌ها و اشخاص تروریستی قرار دهند.

واکنش سفارت ایران در لندن به تحریم‌ها

بر اساس گزارش منابع رسانه‌ای، انگلیس امروز (دوشنبه) ۳ فرد و یک نهاد ایرانی را به اتهام فعالیت‌های «بی‌ثبات» کننده امنیت رژیم صهیونیستی تحریم کرد.

طبق گزارش تارنمای «گلوبال سنکشنز» «حمید فاضلی» و «بهنام شهریاری» به اتهام آن چه دخالت در حمایت از گروه‌های مسلح که قصد بی‌ثبات کردن رژیم صهیونیستی را دارند، عنوان شده توسط انگلیس، دولت حامی سرسخت رژیم صهیونیستی تحریم شده است.

«عبدالفتاح اهوازیان» نیز به اتهام آن چه دست داشتن در «تهدید، برنامه‌ریزی یا انجام فعالیت‌هایی که با هدف ایجاد بی‌ثباتی در انگلستان یا هر کشور دیگری انجام می‌شود» خوانده شده تحریم شده است.

یگان ۷۰۰ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به اتهام «تسهیل فعالیت‌هایی که برای بی‌ثبات کردن انگلیس و سایر کشورها» عنوان شده تحریم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار