فرماندار تایباد از ورود ۶۰ هزار زائر از کشور افغانستان به مرز زمینی دوغارون و پایان کار پذیرایی از این زوار حسینی خبر داد.

مهدی شیردل گفت: از تاریخ سی‌ام مردادماه تا به امروز دوازدهم شهریور تعداد ۶۰ هزار زائر حسینی از کشور افغانستان به‌قصد تشرف به حرم ائمه اطهار (ع) در عراق و پیوستن به همایش جهانی اربعین، از طریق گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون تایباد وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود: امسال تعداد زائران ورودی به مرز دوغارون نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

فرماندار تایباد ادامه داد: امروز نیز مصادف با ۲۸ ماه صفر، روند پذیرایی از زائران حسینی افغانستان در حسینیه شهید سلیمانی در این معبر مرزی پایان یافت.

شیردل بیان کرد: حسینیه شهید سلیمانی محل پذیرایی متمرکز از زائران کشور همسایه در ابتدای ورود به خاک ایران و مرز دوغارون بود که در این مکان خدمات مختلفی در حوزه‌های پذیرایی با وعده‌های غذایی، بهداشت و درمان، حمل‌و‌نقل، امداد و نجات، ارتباطات و اینترنت همراه، فرهنگی و سرگرمی کودکان به آنان ارائه شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این زائران از مناطق مختلف افغانستان نظیر کابل، هرات، قندهار، غور، مزارشریف، اُرُزگان، بامیان، میدان وَردَک، لوگَر، دایکُندی و هِلمند به ایران آمده که سپس به زیارت اماکن مقدسه در کشور عراق مشرف شدند.

فرماندار تایباد تصریح کرد: همچنین امسال برای دومین سال بود که از ظرفیت اتوبوس‌های افغانستانی و ایرانی به‌صورت هم‌زمان برای انتقال زائران به مرز‌های مهران و چذابه استفاده شد.

۶۰ هزار زائر حسینی از افغانستان وارد مرز دوغارون تایباد شدند

شیردل گفت: میزان ۷۲ و ۲۸ درصد از زائران افغانستان از مبدأ مرز دوغارون به ترتیب با ناوگان ایرانی و افغانستانی به مرز‌های غرب کشور منتقل شدند.

وی افزود: برای سهولت در ورود زائران این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شد و از ۴ به ۸ دروازه افزایش یافت.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم افغانستان ایستاده است و دوغارون، به‌عنوان مرز برادری، مرکز ثقل روابط دو همسایه مسلمان و برادر محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.