گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان، در حالی که ورود او به دلیل تبلیغات علیه افغانستان ممنوع اعلام شده، سفر به کشورهای منطقه را آغاز کرد.

ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان به کشورهای منطقه سفر کرده است تا با فعالان جامعه مدنی، زنان افغان و مقامات برخی کشورها دیدار و گفتگو کند.

سفر بنت به منطقه در حالی صورت می‌گیرد که قرار است هفته آینده در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ، گزارشی از وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارائه دهد. این گزارش قطعاً به یکی از محورهای اصلی بحث در این نشست تبدیل خواهد شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان در حساب خود در شبکه ایکس نوشت: پس از چند روز بحث پربار در ترکیه، اکنون به قطر رسیده است.

پنجاه‌وهفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته‌ آینده در ژنو آغاز می‌شود و ریچارد بنت نیز در مورد وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان گزارش خواهد داد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان پیش از این به «دویچه وله» گفته بود ورود ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به افغانستان به دلیل تبلیغات علیه افغانستان ممنوع شده است. زیرا وی موضوع‌های کوچک را بزرگنمایی می‌کند و به نهادهای دیگر بین‌المللی نیز اطلاعات نادرست می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.