محیط بانان ۱۰ کیلوگرم گوشت خرس و یک قبضه اسلحه در یکی از روستا‌های دنا کشف و ضبط کردند.

رئیس پارک ملی دنا گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری گوشت خرس در منزل یکی از اهالی روستا‌های دنا بلافاصله این مهم در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت. 
 
برازش افزود: با هماهنگی دادستان شهرستان دنا و همکاری نیرو‌های انتظامی از منزل متهم ۱۰ کیلوگرم گوشت و یک قبضه اسلحه با تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد. 
 
 وی با اشاره به اینکه گوشت کشف شده به آزمایشگاه ارسال شد ادامه داد: پس از انجام آزمایش معلوم شد گوشت کشف شده متعلق به خرس است.
 
برازش با بیان اینکه جریمه برخی گونه‌های جانوری وحشی چندین برابر شده است‌گفت: طی مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور در جلسه روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ با حضور رئیس جمهور و اعضای شورای عالی بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان جریمه شکار گونه‌های وحشی جانوری چندین برابر شده است.
 
وی اضافه کرد: جریمه کل وحشی از ۲۵ میلیون تومان به ۹۹ میلیون تومان، بز از ۷۵ میلیون به بیش از ۲۹۶ میلیون تومان و خرس قهوه‌ای از ۷۵ میلیون به ۲۹۶ میلیون رسیده است که شکار چیانی که اقدام به شکار می‌کنند علاوه بر جریمه نقدی به زندان هم محکوم خواهند شد.
 
محیط بانان پارک ملی دنا با توجه به حادثه تیرخوردن یکی از همکارانمان که منجر به جراحات شدید شد دست از کار نکشیدند و در هر لحظه وظایف خودشان را به نحو احسنت انجام می‌دهند. 
 
برازش اظهار داشت:وضعیت روحی و جسمانی محیط بان زخمی دنا رو به بهبودی است و روند دستگیری متهمان فراری توسط نیروهای امنیتی در حال پیگیری است و به زودی دستگیر می شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.