معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲ اقامتگاه سنتی با سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان در شهر بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی باستین در آیین افتتاح دو اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شهر بوشهر اظهار داشت: وجود اقامتگاه از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود و استان بوشهر طی سه سال اخیر در ایجاد و توسعه مراکز اقامتی، رشد محسوسی داشته است.

وی افزود: بافت تاریخی بوشهر، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌بوتیک است و طی سال‌های اخیر متقاضیان زیادی برای اجرای این طرح‌ها وجود داشته است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در احیای بافت تاریخی و ایجاد اقامت گاه‌های سنتی (هتل‌بوتیک) نقشی غیر قابل انکار داشته و نتایج خوبی نیز به دست آورده است.

باستین تصریح کرد: اکنون ۱۳ بنای تاریخی برای احیاء و مرمت و باززنده‌سازی در بافت تاریخی بوشهر در دست اجرا داریم که ظرفیت مناسبی برای ساخت هتل و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی است.

وی اضافه کرد: دو اقامتگاه سنتی با زیربنای بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع و سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان در شهر بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت که مجموعا ۲۷ شغل جدید ایجاد شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: ۱۸ اتاق با ۵۰ تخت اقامتی در این ۲ مجموعه هتل‌بوتیک به ظرفیت استان اضافه شد.

باستین بیان کرد: در صورتی که شهروندان قصد تبدیل بنا‌های تاریخی به اقامتگاه سنتی را دارند، هم در صدور مجوز و هم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، همکاری لازم را انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.