سخنگوی سازمان دامپزشکی از کاهش ۳۵ درصدی شیوع تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: بنابر آمار وزارت بهداشت ۵۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار اعلامی وزارت بهداشت از ابتدای فصل گرما تاکنون ۵۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

 به گفته او، تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل ۳۵ درصد و تعداد فوتی ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اسدی با بیان اینکه تا هفته اول مهرماه شیوع تب کریمه کنگو ادامه دارد، افزود: فاز حاد بیماری روبه کاهش است، اما تا خنک شدن هوا در خیلی از مناطق احتمال شیوع تب کریمه کنگو وجود دارد به طوریکه اگر الزامات رعایت نشود، وارد بیماری می شویم.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم، گفت: افراد دام زنده را از مراکز عرضه مجاز خریداری کنند و همواره بحث قربانی در کشتارگاه های سیار و ثابت انجام دهند.

اسدی ادامه داد: با استمرار رعایت توصیه های سازمان دامپزشکی مبنی بر خرید گوشت از مراکز مجاز، اجتناب از کشتار دام در معابر و منازل و همچنین اجتناب از مصرف جگر خام و گوشت آبدار جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع بیماری تب کریمه کنگو نیست و کماکان روند کاهش تعداد ابتلایان را خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجتناب افراد از خرید گوشت کنار جاده گفت: با توجه به آنکه امکان عرضه دام قاچاق یا بیمار در اماکن غیرمجاز وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می‌شود که دام  و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند چراکه دامپزشکی بر کشتار این دام‌ها نظارت دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار