وزیر بهداشت با ارسال پیامی به مناسبت روز بهورز، این روز را فرصتی برای تقدیر از گروهی از تاثیرگذارترین کارکنان نظام سلامت و تربیت کنندگان آنها دانست.

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال پیامی روز بهورز را تبریک گفت. متن این پیام که به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده، به شرح زیراست:

دوازدهم شهریور ماه که مصادف است با روز بهورز فرصتی است تا از گروهی از تاثیرگذارترین کارکنان نظام سلامت و تربیت کنندگان آنها تقدیر نماییم. کسانی که با تلاش‌های بی‌وقفه و دلسوزانه خود، ستون‌های اصلی سلامت و رفاه برای آحاد جامعه روستایی و نسل‌های آینده‌اند. یقیناً بهورزان گروهی بی جایگزین برای تضمین دسترسی به خدمات پایه سلامت در روستا‌ها و مناطق دور افتاده و محرومند. با آموزش و آگاهی بخشی آنهاست که جامعه روستایی می‌تواند توانمندتر با حفظ و ارتقای سلامت، زندگی پربار و مسرت آمیزی داشته باشد. اعتماد عمیق جامعه به بهورزان به دلیل نزدیکی فرهنگی، درک شرایط مردم و زندگی در بطن روستا و در میان مردم، ویژگی‌های بی‌نظیر آنهاست که موجب پذیرش اجتماعی، دسترسی و اثربخشی بالای خدمات و کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.

بهورزان، با هوشمندی، دانش، عشق و تعهد به جهان نشان دادند که تا چه حد مهر و مراقبت در پهنه گسترده و متنوع روستا نشینان ایران بی‌انتها، زنده و پویاست.

از صمیم قلب از تلاش بی‌نظیر بهورزان سپاسگزارم و از اینکه این فرصت را دارم که حامی آنها در مجاهدت بزرگشان باشم به درگاه ایزد منان شکرگزارم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار