حجت‌السلام میرلوحی گفت: برای شناخت معرفت رسول خدا (ص) ابتدا شناخت قرآن و شناخت امیرالمومنین (ع) لازم است.

حجت‌السلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی، کارشناس مذهبی در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر بهترین راه شناخت پیامبر اکرم (ص) را شناخت قرآن و حضرت امیرالمومنین (ع) دانست و گفت: ما کسی را زیر آسمان نداریم که مثل امیرالمومنین (ع) با پیغمبر (ص) بوده باشد. قنداقه حضرت علی (ع) را که مادرش فاطمه بنت اسد از کعبه آورد و به آغوش رسول‌الله (ص) داد، شروع همراهی آنان در عالم مادی بوده است. بماند که در عالم معنا پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) با هم یک نور بودند.

حجت‌السلام میرلوحی ادامه داد: حال رسول خدا (ص) چه زمانی از حضرت علی (ع) جدا شد؟ وقتی که رسول خدا (ص) روی سینه امیرالمومنین (ع) جان داد. زمانی که نفس شریف پیامبر اکرم (ص) با بازدم خارج شد، ایشان روی دست‌های امیرالمومنین (ع) جان داد. پس برای شناخت معرفت رسول خدا (ص) ابتدا شناخت قرآن و شناخت امیرالمومنین (ع) لازم است. قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ بَعْضِکُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمَالُکُمْ وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ»: ای کسانی که به رسول خدا (ص) ایمان آوردید، صدایتان را در مقابل پیغمبر (ص) بالا نبرید. یعنی شما هر چقدر سابقه عبادت خدا را داشته باشید، با یک بی‌احترامی به رسول خدا (ص) اعمالتان حذف می‌شود.

این کارشناس مذهبی با طرح این سوال که راه دستیابی به بالاترین درجه ایمان چیست؟ افزود: با ادب در مقابل حجّت خدا و رسول اکرم (ص) و با ادب در مقابل جانشین‌شان امام زمان (عج) می‌توان به بالاترین درجه ایمان رسید. از طرفی، خلاصه و عالی‌ترین جنبه‌های دین در اخلاق ظاهر می‌شود. اگرچه بخشی از دین را عقاید، بحث‌های استدلالی و فلسفی، اثبات توحید و ... در بر می‌گیرد و بخش دیگر دین، شرعیات و فرعیات دین است، اما این دو بال مقدمه‌ای برای به اوج رسیدن انسان در اخلاق و ادب است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.