معاون توزیع نیروی برق گیلان از صدور ۹۰۰ اخطار قطع برای ادارات و واحد‌های صنفی پرمصرف و ۱۳۰ اخطار برای مشترکان خانگی پرمصرف این استان خبر داد.

جواد بیدی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به پایش دقیق و هوشمند مصرف برق مشترکان برق در تعرفه‌های مختلف و قطع در صورت رعایت نکردن الگوی تعیین شده گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر، پایش دقیق وضعیت مصرف برق مشترکان برعهده شرکت‌های توزیع برق استان‌ها است.

او افزود: از این رو هماهنگی لازم با استانداری گیلان صورت پذیرفته و اکیپ‌هایی در استان مصرف برق واحد‌های صنفی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی را کنترل و پایش می‌کنند.

به گفته معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان، از شروع اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه تاکنون ۹۰۰ بار اخطار قطع برق برای ادارات و واحد‌های صنفی پرمصرف استان صادر شده است و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با سازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده اند، اعمال می‌شود.

بیدی تصریح کرد: بر اساس اخطار‌های صادر شده تاکنون برق ۳۷۸ واحد صنفی یا اداره نیز به دلیل توجه نکردن به اخطار‌ها و گذر از الگوی مصرف برق، قطع شده است.

او همچنین گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی پس از صدور اخطار و رعایت نشدن الگو از سوی ادارات و واحد‌های صنفی، نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد شد و وصل مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه است.

معاون توزیع نیروی برق گیلان ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰ اخطار قطع برق برای مشترکان خانگی پرمصرف نیز صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه برق با قیمت یارانه‌ای در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، اگر واحد صنفی، اداره یا مشترکی پرمصرف باشد از یارانه پنهان بیشتری برخوردار خواهد شد بنابراین با اجرای چنین طرح‌هایی تلاش می‌شود ضمن پیشگیری از مصرف بی رویه برق، از بی عدالتی در حوزه انرژی و تضییع حقوق شهروندان جلوگیری به عمل آید.

برچسب ها: مصرف برق ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.