رئیس‌جمهور کوبا با توقف تحقیقات آمریکا درباره سندروم هاوانا اعلام کرد که این سندروم بهانه‌ای برای افزودن کوبا به لیست کشور‌های حامی تروریست بود.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا روز دوشنبه گفت که تحقیقاتی دیگر از سندرم هاوانا دروغین انجام نخواهد شد.

براساس گزارش المیادین، میگوئل در خصوص خبر تعلیق تحقیقات سازمان ملی بهداشت آمریکا در مورد سندرم هاوانا در آمریکا گفت: رسانه‌ها اشاره نمی‌کنند که این سندروم بهانه‌ای ناپسند برای قرار دادن نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم و ​​برای تقویت بیشتر محاصره نسل کشی علیه آن از ۲۴۰ اقدامی که جو بایدن به اجرای و حفظ آن ادامه داد، است.

شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی مبنی بر اینکه سازمان ملی بهداشت آمریکا ازلغو و توقف تحقیقات درباره سندرم هاوانا  خبر داده است، خبر داد.

مؤسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کرد که تصمیم برای لغو تحقیقات در مورد سندرم هاوانا از روی احتیاط فراوان است و پس از این انجام گرفت که بررسی داخلی نشان داد که افرادی که در این تحقیقات شرکت کردند، مجبور به شرکت بودند.

سندروم هاوانا بعد از آن مطرح شد که چند کارمند سفارت آمریکا در شهر هاوانای کوبا در سال ۲۰۱۶ گزارش کردند که مبتلا به ناراحتی‌های مختلف از سر درد گرفته تا از دست دادن تعادل و دیگر مشکلات نورولوژیکی شده‌اند. پس از این رویداد مقام‌های آمریکایی گزارش دادند که ناراحتی‌های مشابهی را در چند شهر دیگر سراسر جهان شناسایی کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار