بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم قرقیزستان تیم خوبی نشان داده است و این تیم می‌تواند ما را اذیت کند.

فرشید طالبی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه لیست تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: موقعی که بازیکنی تیم نداشته باشد حتی اگر بالاترین تمرینات هم داشته باشد نمی‌تواند در شرایط بازی باشد. به هر حال امیدوارم تیم ملی ما به آن شرایطی که می‌خواهد برسد. هر وقت بازیکنی در هر ادوار تیم ملی دعوت شود پشتش یکسری انتقاد  و حمایت است. همیشه انتقادات وجود دارد، اما گاهی این انتقادات می‌تواند سازنده‌تر باشد.

او ادامه داد:  به هر حال بازیکنانی  به تیم ملی دعوت شدند که برخی از آنها با شرایط ایده آل فاصله دارند و  آنها برای تیم‌های باشگاهی خود نتوانستند در این ۳ هفته بازی قابل قبول و مفیدی  داشته باشند و حتی بازی کنند.  این ناخواسته تاثیر می‌گذارد.  البته باید امید داشت و انرژی به تیم ملی داد تا این تیم بتواند در این شرایط پرچمدار خوبی برای ما باشد و با قدرت و یکدلی جلو برود. همچنین هیچ کس به غیر  سرمربی تیم ملی نمی‌تواند  در مورد دعوت یکسری از بازیکنان پاسخگو باشد و قلعه نویی باید در این باره صحبت کند.

او درباره ینکه  بازی تیم ملی فوتبال  ایران برابر تیم ملی قرقیزستان در ورزشگاه فولاد شهر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: ما ورزشگاه  مشهد داریم و هزینه‌های ساخت این استادیوم با مردم بوده است، اما تیم ملی کشورمان نمی‌تواند در این زمین تمرین و بازی کند. تا موقعی که افراد غیر ورزشی ورود مستقیم به حوزه ورزش داشته باشند ما شاهد اتفاقات خوب در ورزش نخواهیم بود، چون در  ورزش باید فرهنگ سازی شود. متاسفانه افرادی برای ورزش ما تصمیم گیری می‌کنند که ورزشی نیستند و اصلا با ورزش مخالف هستند.  به هر حال تیم دوم آسیا هستیم، اما زمین نداریم و هیچ عرق ملی هم وجود ندارد. اگر اتفاقی رقم زده شود با غیرت مردم است.  سعید آذری در احداث ورزشگاه فولاد شهر نقش داشته است و باید از او تشکر کرد.  

طالبی در پایان گفت:  ما نمی‌توانیم در کشور خودمان از امکاناتی که مردم پولش را دادند استفاده کنیم دیگر چه انتظاری داریم. به نظرم قرقیزستان تیم خوبی نشان داده است و این تیم می‌تواند ما را اذیت کند به شرطی که اجازه  بدهیم. البته  در فوتبال آسیا مثل گذشته تیم ضعیف به آن صورت نداریم. ان شا الله با فوتبالی که ارائه می‌دهیم بتوانیم از سد این تیم عبور کنیم، چون این بازی‌ها می‌توانند بازی‌های خوبی برای آمادگی بیشتر ملی پوشان  باشند و امیدوارم اتفاق خوبی برای تیم ملی کشورمان بیفتد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار