نماینده مجلس گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس به شدت پیگیر تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه وام ساخت مسکن از طرف بانک مرکزی هستیم.

عباس بیگدلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر دو ماهه بانک مرکزی در پرداخت وام ۸۰۰ میلیونی ساخت مسکن شهری گفت: مسئله تأخیر در پرداخت وام‌های مسکن یکی از مشکلات عمده‌ای است که در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم. 

وی ادامه داد: به تازگی، مبلغ وام مسکن شهری از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و شورای عالی مسکن نیز این افزایش را به بانک مرکزی ابلاغ کرده است، اما با این حال، بانک مرکزی با وجود گذشت دو ماه از این ابلاغیه، هنوز این تغییرات را به بانک‌های عامل برای اجرا منتقل نکرده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: تأخیر در پرداخت وام‌های مسکن موجب شده است که مردم نتوانند از فرصت‌های موجود در فصل ساخت‌وساز بهره‌برداری کنند و در واقع نیمی از سال را از دست بدهند البته در سال‌های گذشته نیز مشابه این وضعیت وجود داشته و بانک مرکزی با تأخیر در ابلاغ تغییرات، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

بیگدلی افزود: یکی از دلایل این تأخیر، نبود اعتبار کافی برای پرداخت وام‌هاست همچنین مسئله بار مالی که هیچ بار مالی جدیدی بر بانک‌ها وارد نخواهد شد. این وضعیت، علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم، باعث بی‌اعتمادی به سیستم بانکی و نارضایتی عمومی شده است.

وی در ادامه بر لزوم اقدامات سریع و مؤثر از طرف دولت و بانک مرکزی تأکید کرد و گفت: ما در کمیسیون اقتصادی به شدت پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که با تشکیل جلسات و نشست‌های مشترک، مشکلات مربوط به تأمین اعتبار و هماهنگی میان نهاد‌های مختلف حل و فصل شود البته لازم است که دولت و بانک مرکزی با جدیت بیشتری به این مسئله رسیدگی کنند و شرایط را برای مردم تسهیل کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس به مشکلات موجود در حوزه وام‌های مسکن پرداخت و گفت: وضعیت کنونی باعث شده که بسیاری از مردم با مشکلات جدی مواجه شوند. افزایش قیمت‌ها و عدم دسترسی به منابع مالی کافی، فشار زیادی را بر دوش مردم قرار داده است به همین دلیل در کمیسیون اقتصادی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با بررسی دقیق و ارائه راهکار‌های عملی، به حل این مشکلات کمک کنیم و از حقوق مردم دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تأمین اعتبار و تسهیل دسترسی به وام‌های مسکن، جزو مهم‌ترین اولویت‌ها در کمیسیون اقتصادی است. امیدواریم که با همکاری بانک مرکزی و دولت، مشکلات موجود به سرعت برطرف شود و مردم بتوانند از وام‌های مسکن بهره‌برداری کنند.

برچسب ها: بانک مرکزی ، وام مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
فقط ساکت
آخرین اخبار