معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر می‌خواهیم فرآیند توسعه این استان را ارتقا دهیم باید ریش سفیدان، علما، نخبگان و سایر لایه‌های اجتماعی در کنار هم فعالیت کنند.

رضا شریفی اظهار کرد: برای جبران عقب ماندگی‌ها در سیستان و بلوچستان و ارتقای شاخص توسعه در استان مدیران دلسوز، مدبر و اندیشمند در کنار مردم و نخبگان اجتماعی تلاش کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر این هم افزایی، اعتماد و همدلی به لایه‌های اجتماعی و مدیران نبود شاهد این درصد از پیشرفت در حوزه‌های مختلف عمرانی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان بویژه در چند سال اخیر نبودیم، خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان داریم که باید برای توسعه همه جانبه منطقه از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از صبوری و نجابت مردم شیعه و سنی استان بیان کرد: صبوری مردم سبب شد در همه شاخص‌های توسعه از جمله بهداشت و درمان، آموزش، اشتغال، مرز، معدن، سواحل مکران و مسکن شاهد رشد باشیم.

وی ادامه داد: در چندماه اخیر رویداد بزرگی به نام انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم؛ مردم نشان دادند که پای کار و در کنار ما هستند و مسوولیت پذیری اجتماعی خود را نشان دادند.

شریفی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان در حوزه‌های رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت انتخابات با تمام توان حماسه آفریدند، اصحاب تریبون، نخبگان، علمای بصیر و نامزد‌ها همه باعث شدند تا با توجه به شرایط حساس استان حضور خوبی را شاهد و در انتخابات سربلند باشیم.

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت شیعه و سنی

وی به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: مردم سیستان و بلوچستان از دیر باز محب و دوستدار اهل بیت (ع) بوده‌اند و پای اردتشان همچنان ثابت قدم هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان به عنوان پایتخت معنوی وحدت شیعه و سنی از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان در کنار هم با عشق و مهربانی و عطوفت مشغول خدمت به زائران بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان در گذشته دارای فرهنگ‌های بسیاری از جمله فرهنگ حشر و مدد در سرحد و سیستان و فرهنگ میارجلی در مَکُران بوده است عنوان کرد: باید این فرهنگ‌ها در استان احیا شود چرا که تنوع قومی، گویشی و مذهبی در استان یک فرصت راهبردی برای توسعه است.

وجود امنیت لازمه توسعه سیستان و بلوچستان

شریفی داشتن امنیت در سیستان و بلوچستان را لازمه توسعه بیان کرد و افزود: اگر امنیت در استان حکم فرما نباشد قطعا نمی‌توانیم برای نقشه راه استان برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون نقشه راه توسعه سیستان و بلوچستان تدوین و همچنین منظومه مسائل و ظرفیت‌های استان نیز مشخص شده که در این نقشه راه؛ نقش مردم محوری و بسیار پررنگ‌تر از گذشته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دهه ۸۰ این استان درگیر مسائل امنیتی شد از این رو استان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود بویژه در حوزه زیرساختی عقب ماند و سبب شد تمرکز اجتماعی و مدیریتی در استان به هم بریزد البته عدم تمرکز اجتماعی می‌تواند همچنان ما را درگیر حاشیه کند.

به گفته وی؛ دشمن همواره از انسجام و وحدت میان شیعه و سنی آسیب دیده به همین دلیل از اتحاد و همبستگی آنها ترس دارد و به دنبال تحریک گسل‌های مذهبی در سیستان و بلوچستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار