معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با آمدن و رفتن دولت‌ها خللی در توسعه منطقه ایحاد نخواهد شد و طرح‌های توسعه این استان در دولت چهاردهم هم با جدیت و قوی‌تر از گذشته تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

رضا شریفی اظهارکرد: توجه به ظرفیت‌ها و حمایت از نخبگان، بهره‌گیری از توان نیرو‌های خدمتگذار، نخبه و تحصیلکرده سیستان و بلوچستان همواره در اولویت بوده؛ خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌هایی که در پارک علم و فناوری زاهدان نیز مشاهده می‌کنیم نگاه دولت حمایتی و نخبه پروری است.

وی با اشاره به اینکه استاندار سیستان و بلوچستان دغدغه نخبه پروری و شناسایی نخبگان استان را دارند تصریح کرد: اکنون در تلاش برای شناسایی این افراد و بها دادن به نخبگان استان هستیم تا بتوانیم از ظرفیت نخبگانی آنها در سطوح مختلف بهره ببریم در واقع دیده شدن آنها یکی از نیاز‌های جامعه نخبگانی به شمار می‌رود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون حمایت از جامعه نخبگانی استان عملی بوده است با این وجود برای شناسایی و معرفی این افراد راه درازی پیش رو داریم چرا که بسیاری از ظرفیت‌ها ناشناخته هستند.

وی به مهارت آموزی نیروی نخبه موثر متناسب با نیاز سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: نیرو‌های نخبه استان در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، اقتصاد مرز، اقتصاد شهر و اقتصاد دریا می‌توانند اشتغالزایی ایجاد کنند.

شریفی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان استانی دانشگاهی و دانتشجو پرور است عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند همچنین در استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هیات علمی داریم که این افراد می‌توانند در کنار تیم مدیریتی استان قرار بگیرند.

جهش سیستان و بلوچستان به سمت صنعتی شدن است

به گفته وی سیستان و بلوچستان در ۲ سال گذشته از نظر پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته به طوریکه در این مدت راه آهن چابهار- میلک، دوبانده شدن بزرگراه‌ها، گازرسانی به اقصی نقاط استان را شاهد بوده ایم همچنین تا سال آینده بهره برداری از پروژه انتقال آب از دریای عمان را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه استان به سرعت به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود افزود: صنعتی شدن و جبران عقب ماندگی‌های اجتماعی در استان یک موضوع دست یافتنی است و مردم از شمال تا جنوب، بلوچ و سیستانی، شیعه و سنی باید در کنار هم استان را بسازند چرا که رقم خوردن اتفاقات خوب در استان پیش شرطش حضور همه در کنار یکدیگر است تا بتوانیم هزینه‌های حکمرانی در استان را کاهش دهیم.

وی ضمن انتقال گلایه مندی مردم از طولانی شدن پروژه بازار رسولی به شهردار زاهدان گفت: برخی نارضایتی‌ها در بعضی از حوزه‌ها وجود دارد، اما اگر شهرداری این پروژه را هم شروع نمی‌کرد تا این درصد شاهد پیشرفت نبودیم از مردم بابت این تاخیر‌ها در اجرای پروژه‌ها عذرخواهی می‌کنیم چرا که طولانی شدن روند اجرای پروژه یک آسیب است و باید جبران شود.

شریفی از ساخت المان‌های شهری متناسب با فرهنگ سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه زاهدان پایتخت وحدت اسلامی است باید با نگاه کارشناسی و دقیق ساخت المان‌های شهری صورت گیرد.

وی معدل پیشرفت در سیستان و بلوچستان را رو به رشد دانست و بیان کرد: توسعه استان قابل مقایسه با سال قبل نیست خوشبختانه وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم امیدوار کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار