مخترعان برتر تبریزی ۲ مدال ارزشمند طلا و جوایز ویژه جشنواره جهانی اختراعات تورنتوی کانادا را کسب کردند.

مهندس هادی روحی بیلوردی، دکتر داود بهشتی زاده، مهندس علی بهاری و مهندس رضا باقری اول موفق به کسب ۲ مدال طلای جشنواره جهانی ۲۰۲۴ اختراعات تورنتو در کشور کانادا و کاپ معتبر جایزه بهترین اختراع شدند.

این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های علمی دنیاست که در ۱۰ گروه تخصصی از شرکت‌ها و افراد خلاق توسط فدراسیون جهانی مخترعین برای معرفی طرح هایشان دعوت می شود تا در یک رقابت معتبر علمی یافته هایشان را به نمایش بگذارند.

این تیم مخترع در رقابتی تنگاتنگ توانست به همراه کشور آمریکا ۲ تیمی باشند که موفق به کسب مدال طلا در این دوره از رقابت‌ها شده اند. علاوه بر مدال‌های ارزشمند٬ جایزه ویژه (Special Award) و کاپ معتبر Best invention به خاطر حداکثر امتیاز کسب شده از ۲ اختراع به این تیم ایرانی اعطا شد.

همچنین تیم ایرانی شرکت کننده در گروه خود بالاتر از تیم‌های آمریکا، ژاپن، انگلیس، آلمان و کره جنوبی مقام نخست کارگروه فنی و مهندسی را نیز به دست آورد.

هیات داوری این جشنواره از بین بهترین اساتید دانشگاه‌های معتبر به همراه کارشناسان ممتاز و برتر و برخی کمپانی‌های بزرگ چند ملیتی هستند و برخی صاحبان اختراعات برتر در سال‌های گذشته به عنوان تیم داوری حضور دارند.

در جشنواره مسابقات سال ۲۰۲۴ که از ۲۰ آگوست در تورنتو که به عنوان مستر مسابقات اختراعات دنیا گفته می شود، برگزار شد، بیش از ۸۰۰ اختراع برگزیده از ۵۶ کشور شرکت داشتند که نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشت و این امر بیانگر سرمایه گذاری کشور‌های مختلف برای حضور پررنگ در این جشنواره بود. تیم های شرکت کننده در این جشنواره از کشور‌های آمریکا، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه، کانادا، انگلستان، سوئیس و ایران بودند.

کسب ۲ مدال ارزشمند جشنواره جهانی اختراعات تورنتوی کانادا توسط مخترعان تبریزی

برچسب ها: المپیاد ، مدال طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار