معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های توسعه کسب‌وکار خانگی از ۳ منظر توسعه فردی، مهارتی و تکنولوژی را افزایش می‌دهیم.

 زهرا بهروزآذر، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از مرکز کارآفرینی کوثر منطقه ۱۷ بازدید کرد و در حاشیه این بازدید و در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در این دولت به آن توجه می‌شود؛ قطعاً موضوع سرپرست خانوار است، اظهار کرد: از دو منظر به این امر توجه خواهد شد. یک منظر این است که زنان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند، اما به دلیل شرایط زندگی در موقعیتی قرار گرفته اند که نیاز دارند بیشتر از گذشته به آنها توجه و صدای آنها شنیده شود. منظر دوم نیز خانواده خواهد بود؛ به خانواده‌هایی که تحت سرپرستی زنان هستند و تمام بار پدر نیز بر روی دوش مادر است، باید توجه بیشتری شود.

وی افزود: تمام تلاش بر این است که تا آن جایی که می‌توانیم و در اختیار ما است، این رنج‌ها را کاهش دهیم. از این منظر حتماً اقتصاد این خانواده‌ها برای ما اهمیت دارد و در این مسیر باید تلاش کنیم زمانی که خواسته یا ناخواسته زنی به فعال اقتصادی به عنوان سرپرست خانوار تبدیل می‌شود، شرایطی را فراهم کنیم که در مسیری پایدار با سلامتی بیشتر از نظر روحی و اجتماعی فعال باشد.

بهروزآذر در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در این مسیر تجارت بسیار خوبی دارد و همکاران زحمت بسیاری کشیدند، گفت: قطعاً نگاه اینکه تجارب گذشته را قدر بدانیم و سعی کنیم آن را پله پله طی کنیم، در این حوزه ماندگار بوده است. امروز کنار شهرداری تهران هستیم که اگر مشکلی وجود داشت؛ مرتفع شود و این الگو را از شهرداری تهران به ظرفیت‌هایی که در دولت وجود دارد، توسعه و تسری دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه این مدلی که در مراکز کوثر استفاده می‌شود؛ مدل استفاده از ظرفیت توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است، بیان کرد: شاید ده سال است که بر روی این حوزه دارد کار می‌شود. دولت‌های مختلف رفتند و آمدند، اما مراکز کوثر باقی ماندند. باید کمک کنیم این امر را تسری دهیم، زیرا از آن می‌توان به عنوان ظرفیت ملی و حتی بین‌المللی استفاده کرد.

وی در خصوص زنان زندانی هم اظهار کرد: حتماً یکی از ظرفیت‌ها، ظرفیت حضور زنان زندانی در کسب‌وکار امن است. محیط کار باید دوطرفه امن باشد، هم باید برای کارآفرینان امن باشد و هم باید تمایل و درخواست دوطرفه باشد.

بهروزآذر در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال خانگی از ظرفیت‌های جدی توسعه کارآفرینی و کسب‌وکار خانگی است، مطرح کرد: زنان تمایل دارند درآمدزایی کرده و کمک هزینه خانواده باشند که کیفیت و رفاه زندگی افزایش پیدا کند. تلاش ما بر این است که دو مسیر ایجاد و رشد کسب‌وکار خانگی را دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه کسب‌وکار خانگی سه منظر دارد؛ توسعه فردی، توسعه مهارت‌های کسب‌وکار و مهارت تکنولوژی. تمام تلاش ما بر این است که ظرفیت‌های توسعه اشتغال زنان را در این سه محور افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار