فرمانده مرزبانی فراجا گفت: استفاده از نوآوری و خلاقیت در مأموریت‌های مرزبانی در راستای وظایف توان عملیاتی و آمادگی رزمی مورد تأکید است.

سردار احمدعلی گودرزی در جلسه شورای عمومی فرماندهی مرزبانی فراجا با تسلیت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، به مأموریت عظیم اربعین حسینی و موفقیت مرزبانی فراجا در این مأموریت اشاره کرد و گفت: مرزبانان به‌عنوان چشمان بینای نظام در نقطه صفر مرزی زوار را بدرقه کردند و اولین کسانی بودند که بعد از سفر معنوی از آنها استقبال کردند که جا دارد بابت تلاش هم رزمان و موفقیت مرزبانی فراجا در کنگره عظیم اربعین از همه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری مطلوب مرزبانی کشور عراق برای تسهیل تردد زائران، اظهار داشت: نظر به ارتقای ضریب امنیتی در مرز‌های مشترک با کشور عراق، گشت‌های همزمان میان مرزبانان دو کشور در ایام اربعین افزایش یافت و به لطف خداوند متعال مورد ضد امنیتی در مرز‌ها مشاهده نشد که این نشان از اشراف اطلاعاتی و عزم مرزبانان در ارتقای امنیت پایدار در مناطق مرزی دو کشور دارد.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا در ادامه به موفقیت مرزبانان در کنترل و حراست از مرز‌های ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: خداقوت عرض می‌کنم خدمت کلیه مرزبانان غیور و سلحشور مرزبانی انتظامی کشور که با انجام تکالیف و اقدام صحیح و به موقع، به وظایف خود عمل می‌کنند.

سردار گودرزی با تأکید بر اینکه با تلاش مرزبانان امنیت در مرز‌های کشور پایدار است، افزود: همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با پشتیبانی مردم ولایت مدار به خصوص مرزنشینان غیور با مجاهدت و جانفشانی در راستای امنیت کشور شبانه روز در تلاش هستند و اجازه نخواهند داد تا دشمنان و معاندان اهداف شوم‌شان را عملیاتی کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره و تأکید بر استفاده بهینه از ابزار و امکانات سازمانی در مرزها، تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و پدید آمدن فناوری‌های نو در دنیا، مرزبانی کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید در این سمت و سو حرکت کند و مرز‌ها را با امکانات و فناوری روز هوشمندسازی و از این طریق مرز‌ها را رصد و پایش کنیم.

وی بر فرآیند اجرای صحیح تاکتیک‌های مرزی تأکید کرد و افزود: آموزش مهارتی باید افزایش پیدا کند و سازمان یافته دنبال شود، آموزش پل ارتباطی کارکنان با مهارت افزایی است که این مؤلفه و ویژگی ارتقای توان رزم، باید در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی در ادامه اظهار داشت: وظیفه ما مرزداران، حفظ و حراست از نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج قاچاق و حفظ امنیت در مرز است که در راستای این وظیفه باید توان عملیاتی و آمادگی رزمی و سطح آموزش خود را با نوآوری و خلاقیت ارتقاء داده تا بتوانیم مؤثرتر و توانمندتر در ایفای وظایف محوله خویش ظاهر شویم.

وی در خاتمه گفت: امنیت که بالاترین نعمت است را باید قدر بدانیم و امروز با لطف الهی و برکت خون شهدا و هوشیاری رزمندگان و سلحشوران مرزبانی، امنیت مثال‌زدنی و با ثبات در کشور داریم که باید قدردان آن باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار