رئیس قوه قضاییه گفت: امروز برای رفع مشکلات کشور نیاز به وحدت، همدلی و همبستگی داریم.

 حجت الاسم غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در کنگره یک صد و نهمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در شهر دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر اظهار کرد: اگر چه اختلاف نظرهایی در کشور وجود دارد اما میزان اشتراک ها بیشتر است و از این توان می توان برای رفع مشکلات کشور پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت داخلی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و تحریم‌ها را حنثی کنیم که در این خصوص کارگزاران نظام اسلامی تکلیف سنگینی بر عهده دارند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم مستحق هر نوع خدمت بی منت هستند ، اگر این فرصت را از دست دهیم، بیشترین کسی که ضرر می‌کند خود ما هستیم و باید هر خدمتی که می‌توانیم را انجام دهیم.

محسنی اژه ای ادامه داد: وظیفه داریم به مانند شهدا که با ایمان، وظیفه شناسی، زمان شناسی، بصیرت و با مردم بودن و مبارز شدن از این خاک، میهن و نظام حراست کردند برای دشمن شناسی و رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی گفت: امروز ما در مقابل شهیدان از جمله شهید رئیسعلی دلواری وظیفه بزرگی برای شناسایی اهداف دشمن و مقابله با آنها با وحدت و اتحاد داریم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهدا و ایثارگران است و برگزاری این نوع کنگره ها برای این است که فراموش نکنیم برای آن چه به دست آورده‌ایم خون های پاکی برای به به زمین ریخته شده است.

وی ادامه داد: شهید رئیسعلی دلواری، شهدای خدمت، شهدای دفاع مقدس و دیگر شهدا زنده و برای حیات ما موثر هستند و مقام شفاعت برای دیگران به شمار می روند.

رئیس عدلیه یادآور شد: در مقابل خون شهدا وظیفه‌ای سنگین بر عهده داریم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش آگاهی بخشی اربعین در هوشاری و بیداری مردم دنیا گفت: بالاترین مقام را خداوند به امام حسین(ع) عطا کرد و شاهد اثرات ماندگار قیام امام حسین هستیم که تا همیشه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و بشریت بارها تلاش کردند جلوی این حرکت بزرگ را بگیرند ولی نتوانسته‌اند.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: تبعیت از ولایت فقیه برای انتخاب مسیر صحیح، ضروری و اجتناب ناپذیر است و باید مسیر را با بصیرت و بر اساس زمان‌شناسی انتخاب کنیم. 

وی با بیان اینکه برای استقلال کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته و خون‌های زیادی ریخته شده است خاطرنشان کرد: تعقل وجه تمایز انسان با دیگر حیوانات است و خداوند مسیر صحیح و اشتباه را به ما نشان داده است که باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: زمان شناسی یکی از ویژگی‌های برجسته شهدا است و باید به مانند شهدا، دشمن‌شناس باشیم و با دانستن مسیرهای ورود و شناسایی برنامه‌های شیطانی آنان، بر اساس زمان شناسی، بصیرت و دشمن‌شناسی وارد عمل شویم.

اژه‌ای با اعلام این که امروز اجانب در خلیج فارس نیستند ولی قشون‌کشی فرهنگی کرده‌اند، گفت: دشمنان هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و ما وظیفه داریم راهی که شهدا رفتند را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: امروز نیازی نیست در جبهه نظامی بجنگیم و بلکه باید در عرصه فرهنگی مبارزه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که دشمن به مقاصد خود دست یابد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت های سرداران اسلام و به ویژه شهید سردار سلیمانی، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی کسی نبود که فقط در عرصه نظامی بجنگد بلکه در دفاع از مظلوم، در عرصه فرهنگی، سیاسی و تبیینی نیز ورود و هیچگاه صحنه را خالی نمی‌کرد.

آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد

وی با موافقت با پیشنهادت عفو برای تعدادی از محکومان استان بوشهر، بیان کرد: امروز شاهد آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک مردم هم نوع استان بوشهر هستیم و برای ۳۰۰ نفری که لیست آزادی آنها داده شده نیز بررسی لازم با نگاه ارفاقی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.