رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: ۲۰ هزار وعده غذای گرم در این شهرستان بین زائران پیاده حرم رضوی توزیع شد.

علی محمدی با تشکر از پشتیبانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، گفت: گروه‌های خیر و نهادهای دولتی پای کار توزیع غذای گرم و پذیرایی از زائران حرم رضوی در این روزها هستند.

وی ادامه داد: خدمات مشاوره ای هم به حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفری که در این شهرستان در قالب کاروان‌های زائران پیاده ثبت نام کرده و اکنون در حال پیمودن مسیر هستند، داده می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: ۱۱۰ نفر نیروی امدادگر، پنج دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو ست نجات برای ارائه خدمات به ۱۱۰ کاروان زائر پیاده آماده شده و در حالت آماده باش قرار دارند.

محمدی یادآور شد: ۲۲ موکب و ایستگاه استقبال و پذیرایی در طول مسیر برپا شده است و کاروان های گذری از دیگر مناطق از جمله یزد، سرایان، بیرجند، قاین، گناباد، فردوس، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، مه ولات، خواف، رشتخوار و زاوه هم از این امکانات بهره می‌برند.

وی افزود: توزیع چفیه، پرچم، جوراب، و جلیقه شبرنگ، آب معدنی، کیک، آبمیوه و اقلام دیگر هم بین زائران پیاده در حال انجام است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.