سومین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانی با حضور ۸۰ نفر از محیط‌بانان جوان سراسر کشور به مدت یک هفته آغاز شد.

سومین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانی با حضور ۸۰ نفر از محیط‌بانان جوان سراسر کشور در مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کرج از روز شنبه (۱۰ شهریورماه) به مدت یک هفته آغاز شد.

طی سه سال گذشته، ۶۷ دوره آموزشی در سطح استان‌ها و ۶ دوره آموزشی بدو خدمت در سطح ملی برای محیط‌بانان برگزار شده که بدین ترتیب تعداد ۳۱۹۵ محیط‌بان (بیش از ۸۰ درصد محیط‌بانان) حداقل یک دوره و حداکثر سه دوره آموزشی را طی کرده‌اند.

از دستاوردهای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، علاوه بر کاهش مخاطرات برای محیط‌بانان، می‌توان به کاهش آسیب‌های شکارچیان در تقابل با محیط‌بانان اشاره کرد که این مهم ناشی از تأثیرات آموزش‌های اختصاصی برای محیط‌بانان و ارائه آموزش‌های همگانی محیط‌زیست به آحاد جامعه است.

با برگزاری دو دوره آموزشی دیگر در کمتر از یک ماه آینده، همه محیط‌بانان کشور آموزش‌های بدو خدمت را گذرانده‌اند، به‌ نحوی‌که هر مامور اجرایی محیط‌ زیست بلافاصله پس از استخدام ابتدا آموزش‌های لازم را طی می‌کند سپس در محل خدمت حاضر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، آموزش‌های تکمیلی محیط‌بانان با عنوان «پودمان عملیات در طبیعت» با ۹ سرفصل از یک ماه قبل در پنج استان  کشور آغاز شده که برای اولین بار در کشور برای محیط‌بانان اجرا شده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۳۰ درصد از محیط‌بانان کشور که آموزش بدو خدمت را گذرانده‌اند، این دوره‌های آموزشی تکمیلی را طی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار