چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغ انگور در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که سالانه ۵۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار می‌شود.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر رویکرد استان در خصوص استفاده از ارقام زودرس انگور گفت: در این ارتباط از ارقام زودرس وارقامی که معروف به دیم هستند در استان استفاده و توسعه داده می‌شود.

وی افزود: باغ انگور برای نخستین بار به صورت آزمایشی از شیوه جایگزینی باغ‌های انگور قدیمی با زودرس در روستای نوآباد شهرکرد استفاده شده است.

برزگر اضافه کرد: درخت انگور از جمله گونه‌هایی است که توان تحمل شرایط خشک و کم آبی را دارد و از دیرباز توسعه این باغ‌ها در سطح کشور و استان در دستور کار بوده است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار کرد: در شهرستان‌های فلارد، خانمیرزا و کیار باغ‌های مشابهی ایجاد شده است و امید می‌رود بتوانیم در توسعه و جایگزینی باغ‌های قدیمی انگور این رقم‌ها توسعه داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۴۴ هزار سطح باغ‌های موجود در استان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغ انگور است که سالانه ۵۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار می‌شود.

برزگر ادامه داد: رقم غالب محصول انگور چهارمحال و بختیاری رقم عسکری است که مصرف تازه خوری دارد و از نیمه دوم شهریور تا نیمه مهرماه امسال برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار