سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه برگزاری بازی ایران و قرقیزستان در فولادشهر آبروی فوتبال ما را در جهان می‌برد.

همایون شاهرخی سرمربی اسبق  تیم ملی فوتبال  در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از بازی ایران برابر تیم قرقیزستان در مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار کرد: ایران همیشه مقابل تیم قرقیزستان راحت می‌تواند برنده شود.

شاهرخی درباره اینکه برگزاری بازی تیم ملی ایران برابر تیم قرقیزستان در ورزشگاه فولاد شهر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: متاسفانه آبروی فوتبال ما از دید جهانی می‌رود. وقتی من زمین اصفهان را دیدم و تیم‌ها از این شهر به آن شهر می‌روند بازی خانگی و خارج از خانه دیگر معنی ندارد.

او درباره انتقاداتی که به استفاده از VAR در فوتبال ایران می‌شود، گفت: من از لحاظ فنی اطلاعی از VAR ندارم، اما می‌دانم که با آمدن وی‌ای آر وضعیت فوتبال ما بدتر شده است. من کنار زمین می‌بینم که همه اعتراض می‌کنند. به نظرم وضعیت فوتبال ما بدون VAR خیلی بهتر بود. من تاسف می‌خورم که با وجود VAR همه اطراف داور جمع می‌شوند و او را تحت فشار قرار می‌دهند. اکنون فوتبال ۹۰ دقیقه نیست بلکه ۹ ساعت هست که با وقت‌های تلف شده ۱۰ ساعت می‌شود.

شاهرخی درباره اینکه عملکرد تیم‌ها تا هفته سوم لیگ برتر فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: متاسفانه کیفیت فوتبال ما عین مدیریت در فوتبال است و فرقی را ندیدم و ستاره‌ای و بازیکن موثری را در مسابقات ندیدم. به نظرم کیفیت فوتبال ما بسیار پایین است و سال به سال هم بدتر می‌شود.

او درباره اینکه به نظرش تیم ملی فوتبال می‌تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: در قدیم ۱۶ تیم به جام جهانی راه می‌یافتند، اما همان ۱۶ تیم غول‌های دنیا بودند که به جام جهانی می‌آمدند تا بازی کنند. تیم ایران هم یک بار در دوران سرمربیگری مهاجرانی  به جام جهانی صعود کرد. فوتبال از حالت ورزش خارج شد و قالب تجارت را به خود گرفت، در نتیجه همین مسئله تجاری بودن باعث شد که تیم‌هایی مثل قرقیزستان و ... در زمینه تبلیغات کار‌هایی انجام بدهند.  به نظرم فوتبال از لحاظ کیفیت خیلی بهتر بود، اما اکنون مسائل تاکنیکی بیشتر از بقیه چیز‌ها اهمیت دارد.

شاهرخی درباره فوتبال ما در حد تیم‌های سطح پایین نیست و تیم ایران در مقابل چنین تیم‌هایی به راحتی پیروز می‌شود.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار