جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری آبله میمون یا «آبله ام» اختصاص خواهد داد.

در پی دیدار «فلیکس شیسکدی» رئیس جمهور کنگو با «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت، دفتر ریاست جمهوری کنگو اعلام کرد که این کشور ۱۰ میلیون دلار را برای مهار شیوع بیماری آبله میمون یا «آبله ام» اختصاص خواهد داد. 

به گزارش خبرگزاری شین هوا، رئیس سازمان جهانی بهداشت در این دیدار از تلاش‌های جمهوری دموکراتیک کنگو برای کنترل آبله ام، فلج اطفال، سرخک و مالاریا تقدیر کرد.

روند واکسیناسیون آبله ام هنوز در کنگو آغاز نشده و قرار است اولین محموله واکسن‌ها در «چند روز آینده» به این کشور برسد. بنا بر آخرین آمار اعلام شده، نزدیک به ۱۸ هزار مورد مشکوک به آبله ام در کنگو گزارش شده و ۶۱۰ مرگ ناشی از این بیماری نیز ثبت شده است. 

رئیس کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای بیماری آبله ام می‌گوید این بیماری تا سال‌ها در قاره آفریقا در حال انتشار بود و بی‌توجهی و غفلت جامعه جهانی سبب شکل‌گیری سویه‌های جدید و شیوع آن شد.

سازمان جهانی بهداشت از مردم خواسته به تدریج نام «آبله ام» را جایگزین آبله میمون کنند، زیرا این بیماری از میمون‌ها نشأت نمی‌گیرد و استفاده از این لفظ ممکن است سبب آزار افراد مبتلا شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار