پویش قرار خدمت از سوی مدیریت شهری دوره ششم با هدف بازدید میدانی از محله‌ها و پروژه‌ها، نظارت بر عملکرد مدیران شهری انجام می‌شود.

«هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا». این‌ها بخشی از تاکیدات، دغدغه‌ها و صحبت‌های رهبر انقلاب است.

شهرداری تهران در راستای این دغدغه‌ها و ارتباط رو در رو با مردم و شهروندان، طرحی تحت عنوان «پویش قرار خدمت» را به منظور بهبود و توسعه عملکرد و اقدامات در سطح پایتخت اجرایی کرده است.

گفتگوی بی واسطه با شهروندان

طرحی نو در ادوار مدیریت شهری، شهردار تهران همراه با معاونان و مدیران به مناطق مختلف شهر می‌رود و ضمن بازدید از پروژه‌های متعدد حوزه‌های فرهنگی واجتماعی، عمرانی و... بدون هیچ واسطه‌ای در مساجد حاضر می‌شود و با عامه مردم و نخبگان و فعالان حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، بانوان، بسیجیان، ورزشکاران و معتمدان محلی گفتگو می‌کند.

 نکته حائز اهمیت این است که این ملاقات‌ها تنها محدود به زمان و مکان محدود در آن بازه زمانی نمی‌شود؛ از آنجایی که شناسایی مشکلات و کمک به رفع آنها مهمترین هدف این پویش است همه معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه در این پویش‌ها حضور دارند و براساس برنامه کاری ازپیش تعیین‌شده، بازدید میدانی و جلسات کاری را پیگیری می‌کنند.

از سویی دیگر نیز در همین راستا دبیرخانه دائمی قرار خدمت در دفتر شهردار تهران فعال است که نمایندگان معاونت‌ها در آن حضور دارند و براساس تقسیم کار انجام‌شده در هریک از مناطق ۲۲ گانه، موضوعات شهری را رصد و مهم‌ترین مسائل هر منطقه را قبل از برگزاری قرار خدمت، بررسی میدانی می‌کند. سپس در کارگروه مرتبط جمع‌بندی صورت می‌گیرد تا در جلسه شورای‌عالی معاونان در منطقه تصمیم‌گیری لازم به‌عمل آید.

یکی دیگر از موضوعاتی که در قرار خدمت به‌عنوان یک مسیر برای ارتباط بی‌واسطه با مردم تعریف شده، حضور مدیران ارشد شهری در مساجد سطح منطقه است. در این بخش مدیران همزمان با اذان مغرب و انتهای برنامه بازدید، به تشریح اقدامات و دستاورد‌های شهرداری در ۳ سال اخیر پرداخته و با ایجاد فضایی برای گفت‌وگوی صمیمانه و دوطرفه‌ای با مردم، بی‌واسطه و بدون تکلف در جریان مهم‌ترین دغدغه‌های مردم محله‌ها و مناطق قرار می‌گیرند.

قرار‌های خدمت از همان نخستین روز‌های روی کار آمدن مدیریت شهری ششم در سال ۱۴۰۰ در آبان ماه از منطقه ۲۰ شروع و در قرار هشتم منطقه ۱۰ به پایان رسید و در هر قرار به ترتیب مناطق ۲۰، ۱۴، ۱۶، ۳، ۱۷، ۲، ۲۲ و ۱۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در سال ۱۴۰۱ نیز قرار‌های خدمت ادامه داشت، و در ایستگاه نهم (اردیبهشت ماه) به منطقه یک رسید و به ترتیب این قرار در مناطق ۱۳، ۸، ۹، ۷، ۶، ۱۸، ۵ و ۱۵ نیز اجرایی شد و شهردار بدون واسطه با شهروندان دیدار رودررو کرد و در جریان اقدامات صورت گرفته و جاری قرار گرفت.

در سال جاری هم قرار خدمت هجدهم در منطقه ۱۱ و ۱۹ به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا و دیدار با شهروندان و نخبگان در هفته گذشته انجام شد.

پویش قرار خدمت به صورت ابتکاری از سوی مدیریت شهری دوره ششم با هدف بازدید میدانی از محله‌ها و پروژه‌ها، نظارت بر عملکرد مدیران شهری در مناطق و بررسی معضلات شهری و دیدار با شهروندان و رسیدگی به مشکلات آنان از سوی. انجام می‌شود.

برچسب ها: شهرداری ، خدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار