معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۳ شهرستان و ۱۳۰ روستای این استان با اجرای پنج هزار و ۶۷۲ کیلومتر شبکه خط انتقال از گاز شهری برخوردار شده اند.

منصور بیجار گف: نصب ۳۶ هزار و ۸۹۷ انشعاب و اشتراک پذیری ۷۱ هزار و ۷۰۳ نفر از مردم سیستان و بلوچستان تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنان خدمات رسانی عملیات اجرایی گاز رسانی به شهر‌های سرجنگل، چابهار، کنارک، قصرقند، میرجاوه، ده رئیس، ریگ ملک و تفتان، سراوان، پنج شهرستان منطقه سیستان و راسک در حال انجام است.

وی تصریح کرد: علاوه بر شهر‌ها و روستا‌های استان گاز دار کردن خطوط انتقال ایرانشهر - چابهار با اعتبار ۴۰۰ میلیون یورو، زاهدان - زابل، خط انتقال ایرانشهر- خاش- میرجاوه و گازرسانی به کارخانه سیمان سیستان، نیروگاه چابهار، کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر انجام شده و عملیات گازرسانی به صنایع شهر زاهدان و شهرک کامبوزیا این شهرستان نیز آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۴۴ هزار و ۲۳۹ خانوار ساکن در مناطق شهری و بیش از سه هزار و ۵۵۱ خانوار ساکن در روستا‌های سیستان و بلوچستان از گازشهری برخوردار شدند و همچنان مسیر خدمت با قوت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، کلنگ ۶ پروژه گازرسانی در سطح استان پهناور سیستان و بلوچستان بر زمین خواهد خورد.

محمدرضا میرشکاری افزود: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت و در امتداد روند خدمات گازرسانی در این استان، در بخش اجرای خطوط انتقال گاز، عملیات اجرایی پخط انتقال شهرستان نیکشهر به طول ۷۲ کیلومتر و خط انتقال گاز شهرستان راسک به طول ۵۹ کیلومتر با هدف ایجاد زیر ساخت گازرسانی به شهر، روستا‌ها و صنایع شهرستان‌های مذکور آغاز می‌شود.

میرشکاری در ادامه، اظهار کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی شرکت ملی گاز ایران و همت کارکنان شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و استان‌های معین، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به شهر پیشین، ۱۲۸ روستا و صنایع حومه، شهر سیب و سوران، روستا‌ها و صنایع حومه، شهر‌های لادیز، ریگ ملک به همراه ۲۱۲ صنعت و همچنین گازرسانی به صنایع شهر زاهدان مشتمل بر ۵ واحد تولیدی و روستا‌های حاجی آباد اول و دوم آغاز می‌گردد که با اجرایی شدن این پروژه‌ها در مجموع زمینه بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر را به ارمغان می‌آورد.

وی گفت: با تدبیر شرکت ملی گاز ایران، در راستای تسریع در اجرای پروژه‌های گازرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان، توان و تجربه شرکت‌های گاز استانی دیگر شامل خراسان جنوبی، فارس و یزد تحت عنوان استان معین به خدمت گرفته شده تا در کمترین زمان ممکن شاهد بهره مندی صد در صدی استان از این موهبت الهی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار