معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کتاب تاریخ صفاریان سیستان و ملوک نیمروز نوشته ادموند باسورث و ترجمه شاهین میر، اثر ارزشمندی است که به سبب ارجاعات علمی متعدد مرجع کاملی در حوزه تاریخ سیستان خواهد بود.

 

داوود صیاد در نشست نقد و بررسی کتاب تاریخ صفاریان سیستان و ملوک نیمروز و رونمایی از سه کتاب “پیشگامان خونین شهر”، “شکوه خنده صبح” و “بعد آن شب” که در سالن جلسات فرهنگسرای جوان زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: با اقدام ارزشمند شاهین میر کتاب تاریخ صفاریان سیستان و ملوک نیمروز به مجموعه کتب تاریخی سیستان اضافه شده، که از لحاظ ترجمه و ویراستاری تقریبا بی‌نقص است.

وی افزود: در این نشست علاوه بر نقد و بررسی این کتاب، سه کتاب “پیشگامان خونین شهر” ، “شکوه خنده صبح” و “بعد آن شب” که غالبا در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس رونمایی شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از مهمترین پاشنه آشیل‌های حوزه چاپ و نشر در استان، نقد و بررسی آثار است که کمبود آن به شدت احساس می‌شود و به سبب وجود همین عامل چنین رویدادهایی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت رسمی خبرگزاری کتاب ایران، ایبنا در کشور بیان کرد: خبرگزاری ایبنا در سیستان و بلوچستان فعال شده و این مهم فرصت مغتنمی است که در حوزه نقد، بررسی، معرفی کتاب و آثار از این ظرفیت رسانه‌ای بهره ببریم.

صیاد ادامه داد: با توجه به گستردگی حوزه ترویج کتاب خوانی و به تبع آن چاپ و تولید آثار متناسب با ذائقه‌ی مخاطب امروز، نقد و بررسی را نیز نباید به صرف چنین جلساتی در فضای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمیت آثار چاپ شده، نیاز است که با مشارکت عمومی در محافل ادبی خصوصی و غیر انتفاعی، کتب و آثار چاپ شده مورد نقد و بررسی قرار گیرد

پژوهشگران بسیاری وام‌دار ترجمه کتاب تاریخ صفاریان خواهند بود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از شاهین میر بابت ترجمه کتاب ارزشمند ادموند باسورث قدردانی می‌شود چرا که با توجه به منابع محدودی که در حوزه تاریخ استان داریم پژوهشگران بسیاری وام دار چاپ و انتشار این اثر ارزشمند خواهند بود.

سیستان و بلوچستان گفت: از شاهین میر بابت ترجمه کتاب ارزشمند ادموند باسورث قدردانی می‌شود چرا که با توجه به منابع محدودی که در حوزه تاریخ استان داریم پژوهشگران بسیاری وام دار چاپ و انتشار این اثر ارزشمند خواهند بود.

وی هدیه ارزشمند جناب میر به تاریخ و فرهنگ سیستان را ستودنی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اقبالی که از سوی علاقه‌مندان و پژوهشگران به منابع این چنینی در استان، شاهد ادامه مسیر این حرکت توسط سایر افراد باشیم.

در این رویداد فرهنگی، کتاب تاریخ صفاریان سیستان و ملوک نیمروز توسط اساتید و پژوهشگران حوزه تاریخ سیستان و بلوچستان، دکتر محمد تقی رخشانی و قاسم سیاسر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این جلسه با شعرخوانی، استاد سلطانعلی جهان‌تیغ و دکتر علیرضا باقری ادامه و در پایان سه اثر ارزشمند در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس با عنوان‌های، پیشگامان خونین شهر اثر ناخدا محمودی، شکوه خنده صبح اثر محمد فاطمی‌منش و بعد آن شب، زندگی‌نامه شهید توکلی اثر فاطمه صیاد اربابی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار