معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد، گفت: تعجب می‌کنم در مورد این محدودیت‌ها نهاد‌های امنیتی اعتراض نمی‌کنند.

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه عیسی زارع‌پور و سید ستار هاشمی وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به حکمرانی قانونی فضای مجازی اشاره داشتند. پرونده محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد. این یک واقعیت است. این واقعیت از زمانی که فناوری‌های نوین در حال پیشرفت بود، خیلی واضح بود. تنها کاری که می‌کند افزایش هزینه مصرف‌کننده و فرار‌های امنیتی است. ما اشراف اطلاعاتی را یک اصل می‌دانیم و بی تعارف همه‌جا می‌گوییم.

وی افزود: بخش امنیتی هم راضی نیست و تعجب می‌کنم که در مورد این محدودیت‌ها نهاد‌های امنیتی هیچ وقت اعتراض نمی‌کنند، چون اشرافی ندارند. شرکت‌های تامین‌کننده VPN جایگزین نهاد‌های امنیتی می‌شوند و مردم پول بیشتری به سرویس‌های با کیفیت بد می‌دهند و تمرد از قانون را یاد می‌دهیم. متاسفانه در طول این چهار دهه قوانینی تصویب شده که همه اذعان می‌دارند باید لغو شود ولی کسی جرات نمی‌کند پا جلو بگذارد. آنتن ماهواره ممنوع است، اما کدام خانه است که نداشته باشد؟ الان که دیش بشقابی دیگر معنا ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: سند راهبردی فضای مجازی باید تدوین شود و باید به حکمرانی قانونی فضای مجازی کمک و این ذهنیت را که هر اتفاقی در فضای مجازی می‌افتد که بعضا ارتباطی هم به فیلترینگ ندارد، گردن فیلترینگ می‌اندازند، اصلاح کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
الوعده وفا
بسم الله
خوب از فردا فیلترینگ رو لغو کنید
این گوی واین میدان
ببینم راست میگین
یا چاخان میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
ژن خوب شمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
منطقیه حرفاش
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۸:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
بوی رفع فیلتر همزمان با گرون کردن بنزین میاد
آخرین اخبار