رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: در ادامه راه اندازی و شروع بکار محاکم صلح در استان ایلام، از امروز فعالیت پنج دادگاه صلح دیگر در شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، دهلران، چرداول و مهران آغاز شد.

عمران علی‌محمدی اظهار کرد: تا کنون دادگاه صلح در ۹ حوزه قضایی استان شامل سه بخش، پنج شهرستان فاقد دادسرا و شهرستان ایوان به عنوان حوزه قضایی پایلوت راه اندازی شده است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای راه اندازی دادگاه صلح و اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف در استان گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته و جلسات تبیینی و توجیهی در مرکز استان و شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه، نسبت به پیگیری چارت تشکیلاتی، تامین فضای مناسب و تجهیزات اداری، شناسایی و معرفی قضات واجد شرایط، دریافت احکام انتصاب و تعیین تکلیف پرونده‌های موجودی و جریانی شعب شورای حل اختلاف اقدام شده و فعالیت محاکم صلح استان و اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف با مشکل خاصی روبرو نشده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: در آخرین مرحله از اقدامات اجرایی دادگستری استان پیرامون اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف، محاکم صلح مرکز استان با ۶ شعبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تمهیدات مقتضی پیش بینی و شرایط لازم در این خصوص ایجاد شده است.

علی‌محمدی رفع اطاله دادرسی، سرعت در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌ها را از جمله مزیت‌های دادگاه صلح برشمرد و یادآور شد: این دادگاه در امور کیفری، حقوقی و خانواده دارای صلاحیت رسیدگی است.

برچسب ها: دادرسی ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.