نظامیان اشغالگر در تجاوز جدید خود به کرانه باختری ۲۶ فلسطینی را به شهادت رسانده و حتی به خودرو‌های امدادی نیز حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز تهاجم به کرانه باختری (روز چهارشنبه) ۲۶ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۳۰ نفر دیگر را دستگیر کرده است. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شاهدان عینی می‌گویند ارتش صهیونیست برای چهارمین روز متوالی به حملات خود در شهر «جنین» واقع در شمال کرانه باختری و اردوگاه آوارگان آن ادامه می‌دهد و خسارات زیادی به بار آورده است. 

تلویزیون فلسطین ویدئو‌هایی را پخش کرد که ویرانی در شهر و اردوگاه آن و همچنین زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد. این شبکه تلویزیونی گزارش داد که حملات به شهرک «کفردان» در غرب جنین گسترش یافته؛ جایی که ارتش اشغالگر خانه‌ای را محاصره کرده است.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که نیرو‌های صهیونیست به یکی از آمبولانس‌های این سازمان در جنین شلیک کرده‌اند. به گفته این سازمان، از هفتم اکتبر تاکنون، پزشکان جمعیت هلال احمر حین انجام کار در کرانه باختری اشغالی بار‌ها هدف قرار گرفته و دست کم ۲۲ نفر از آنها به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد چهارشنبه در اقدامی تجاوزکارانه حملات گسترده‌ای را در شهر‌های طولکرم، جنین و طوباس در شمال کرانه باختری انجام داده که به عنوان «بزرگ‌ترین» حملات از سال ۲۰۰۲ توصیف شده است. این در حالی است که دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) در یک نظر مشورتی تاریخی در ۱۹ ژوئیه اعلام کرد که اشغال چندین دهه‌ای سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها «غیرقانونی» است و رژیم اشغالگر باید بابت آن غرامت بپردازد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار