رئیس فدراسیون اسکیت: نگاه‌ها به اسکیت بعد از کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو متفاوت‌تر از قبل شده است.

مجید هنرجو، رئیس فدراسیون اسکیت درباره مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت دختران در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان اظهار کرد: مسابقات بسیار خوبی برگزار شد به نحوی که استقبال بالایی از طرف ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی صورت گرفته بود.  

او افزود: اسکیت ورزشی شاد و مفرح است و در سال‌های اخیر به خوبی مورد استقبال مردم قرار گرفته و خانواده‌های بسیاری جذب این رشته ورزشی شده‌اند. باید بگویم ورزشکاران سرمایه اصلی این رشته در کشور محسوب می‌شوند که به طور حتم با حمایت خانواده‌ها و بدون همراهی آنان امکان حضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار در این رقابت‌ها وجود نداشت. خوشبختانه حمایت خانواده‌ها برای اعزام فرزندانشان به رقابت‌های مختلف داخلی سبب شده تا هر روز شاهد افزایش بیشتر تعداد مشتاقان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی باشیم.

رئیس فدراسیون اسکیت با تاکید بر پُرطرفدار بودن این رشته ورزشی گفت: اسکیت علاوه بر بُعد قهرمانی و کسب مدال برای کشورمان، در بُعد همگانی هم ظرفیت‌های بالایی دارد و باید بیش از پیش به بُعد اخلاقی، فرهنگی و قهرمانی این رشته ورزشی توجه شود. اگر همه چیز طبق اصول و برنامه‌ریزی درست پیش برود به مرور زمان سبب افزایش سطح کیفی مسابقات هم خواهد شد. حتی در مسابقات هفته گذشته بخش پسران هم استقبال فراتر از حد تصورمان بود و این نشان می‌دهد که کار زیادی داریم تا بخواهیم از دِل همین رقابت‌ها استعداد‌های برتر را شناسایی کنیم.  

هنرجو عنوان کرد: موفقیت در اسکیت، نگاه ویژه به رده‌های پایه را می‌طلبد و در این مورد مربیان با وجود آن که کمتر مورد توجه قرار دارند، اما نقش آنان در بازیکن‌سازی، شناسایی و پرورش استعداد‌ها بی‌بدیل است. یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد بها دادن به ترویج و گسترش این رشته در رده‌های سنی پایه در کنار بحث استعدادیابی است. موضوعی که به زعم خیلی از کارشناسان و افراد صاحب فن می‌تواند برای کسب سکو‌های جهانی و رسیدن به قله‌های پیشرفت راهگشا باشد، تا بتواند شرایط مطلوب را برای حضور حداکثری ورزشکاران در رویداد‌های رسمی داخلی فراهم کند تا از دِل این مسابقات استعداد‌های برتر شناسایی و در جهت افتخارآفرینی به سطوح تیم ملی معرفی شوند.  

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: خداراشاکریم که بعد از کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو نگاه‌ها هم به این رشته بسیار متفاوت‌تر از قبل شده و نه تنها مسئولان بلکه خانواده‌ها نیز به این رشته به چشم یک رشته محبوب و مدال‌آور با آینده درخشان نگاه می‌کنند تا بلکه نسل آینده این رشته ورزشی را بر سکو‌های افتخار در حال اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی مشاهده کنند.  

رئیس فدراسیون اسکیت در پایان اظهار کرد: اکنون در کنار مسابقات اسکیت سرعت، رقابت‌های اینلاین هاکی در بخش دختران با حضور ۲۷ تیم در حال پیگیری است و این استقبال خوب نشان از علاقه‌مندی زیاد نسل جدید به این رشته ورزشی دارد. همچنین اردو‌های تیم ملی هم برای حضور در رویداد جهانی المپیک اسکیت با حضور ملی‌پوشان زیر نظر مربیان تیم ملی در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار