شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: میزان مصرف برق نسبت به میانگین ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با توجه به گرمای فراگیر و بی سابقه‌ای که امسال در کشور حاکم است، گفت: رشد مصرف برق را نسبت به سال‌های گذشته و حتی نسبت به میانگین ۱۰ سال گذشته شاهد هستیم.

محمودی افزود: الان که در هفته دوم شهریور ماه قرار داریم میزان تقاضای مصرف برق نسبت به هفته مشابه سال گذشته که به ثبت رسیده ۱۰ هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.
محمودی گفت: سال گذشته درخواست مصرف ۶۷ هزار مگاوات بود که امروز نیاز مصرف به ۷۷ هزار مگاوات رسیده که ۱۰ هزار مگاوات افزایش رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته را داریم که دلیل آن گرمای فراگیر و وسیع در کشور است.
او گفت با توجه به اینکه در استان مرکزی هوا کمی خنک‌تر شده، اما در بسیاری از استان‌ها هنوز شاهد گرمای هوا هستیم و، چون برق مورد نیاز خود را از شبکه سراسری تامین می‌کنیم، کاهش مصرف نیاز است تا بار شبکه به صورت سراسری کاهش پیدا کند، اما تا الان شاهد این موضوع نبودیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: امسال به تعداد روز‌های گرم سال شاهد رکورد شکنی در بخش مصرف بودیم که این موضوع بی‌سابقه در تاریخ است.
محمودی با قدردانی از همکاری مردم و مشترکان در مدیریت مصرف برق گفت: همچنان نیاز است مردم صنعت برق را یاری کنند تا همانطور که تا امروز شاهد پایداری شبکه سراسری در کشور و استان مرکزی بودیم در ادامه نیز بتوانیم پایداری برق را حفظ کنیم.
او با بیان اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان با ۸۲ درصد انرژی مصرف سالانه، پیشتاز در سطح کشور است، افزود: مشترکان خانگی و تجاری می‌توانند کمک کنند تا با پایین آمدن بار شبکه سراسری پایداری شبکه حفظ و فشار کمتری به بخش تولید و صنعت وارد شود.
او از مشترکان خانگی خواست با خاموش کردن کولر‌ها در ساعاتی که ضرورت ندارد و یا استفاده محدود از آن به تأمین و پایداری شبکه کمک کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.