بازچرخانی سالانه سه میلیارد لیتر آب در پالایشگاه امام خمینی، کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی و سد کمال صالح را در پی دارد.

طرح بهینه سازی بازیافت آب‌های با املاح بالا در پالایشگاه امام خمینی شازند به بهره برداری رسید.

مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: این طرح به روش اسمز معکوس طراحی و با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید. ظرفیت بازیابی مجموعه نیز ۳۴۰ متر مکعب در ساعت است.

رجبی افزود: با بهره برداری از این طرح ضمن بازیابی و بازچرخانی سالانه سه میلیارد لیتر آب در مجموعه پالایشگاه امام خمینی شازند گام موثری در راستای کاهش استفاده از منابع آب زیر زمینی و سد کمال صالح برداشته شده است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در مراسم بهره برداری از این طرح به تشریح ضرورت حفظ و مدیریت منابع ارزشمند آب گفت صنایع در کنار تولید محصولات و تامین نیاز کشور باید توجه ویژه‌ای به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی داشته باشند که بازچرخانی آب و بازیافت آب‌های با املاح بالای صنعتی و کاهش برداشت آب از منابع آب شرب تاثیر قابل توجهی در حفظ منابع طبیعی دارد.

هادیان پور نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استقرار واحد‌های عظیم صنعتی در منطقه شازند، نقش قابل توجهی در تامین محصولات با ارزش کشور دارند که می‌توانند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان نقش آفرینی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.