رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان حاضر در دوره دوم نکست باید حداقل ۳ محصول با فناوری سطح آمادگی (TRL) در سبد محصولات خود داشته و فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال را داشته باشند.

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست خبری دومین جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ گفت:  شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مبدع و بنیانگذار مراکز رشد در کشور است و اولین مرکز رشد کشور در سال ۷۹ در این شهرک پایه‌گذاری شد. در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر شده و در این شرکت‌ها بیش از ۹۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و سن ۳۵ درصد آنها کمتر از ۳۵ سال است.

مصلحی افزود: فعالیت‌های این شهرک در راستای توسعه و تقویت فناوری بوده و یکی از ماموریت‌های این نهاد را برگزاری رویدادهای فناورانه مانند شیخ بهایی است. این رویدادها با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان بوده، ولی ما به دنبال حمایت از شرکت‌های غیر دانش‌بنیانی هستیم که در حوزه‌های فناورانه فعال هستند، از این رو رویداد جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) را پیشنهاد کردیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اطهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این دوره در صورتی که دارای حداقل ۳ محصول با فناوری سطح آمادگی (TRL) ۸ در سبد محصولات خود باشند، فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به این فراخوان و همچنین دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل ۵ نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه باشند، می‌توانند در این رویداد مشارکت داشته باشند.

او ادامه داد: طرح‌های ارسالی این شرکت‌ها باید دارای شرایطی باشد. دارا بودن فناوری‌هایی با سطح آمادگی ۴، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور در تولید محصولات شرکت‌ها و همچنین بازار برای محصولات تولیدی شرکت‌ها از شرایط آنها است. فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، فناوری‌های اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک، زیست فناوری و پزشکی دقیق، ۳ حوزه موجود در مسابقه نکست است. طرح اول حائز جایزه ۵ میلیارد تومانی و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات، رتبه دوم حائز جایزه ۳ میلیارد تومانی و تسهیلات ۹ میلیارد تومانی و رتبه سوم حائز جایزه ۲ میلیارد تومانی و ۶ میلیارد تومان تسهیلات خواهند شد.

او تصریح کرد: رویداد نکست در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۸ و ۲۹ آذر برگزار خواهد شد و تیم‌های ثبت‌نام کننده در این مسابقه می‌توانند تا ۱۰ مهر سال جاری طرح‌های خود را ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار