وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش ما باید بر تدوین سیاست‌گذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای نظارت راهبردی مدارس غیردولتی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیردولتی بیان کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود. در استانها باید شاخص‌ها تعریف و ارزیابی شود زیرا با ارزیابی می‌توان در مسیر درست قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی است که مربوط به رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها است .

وی به ایجاد سامانه‌ای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: انجام موارد فوق سبب می‌شود از کیفیت بالاتری در مدارس غیردولتی برخوردار شویم.

کاظمی با اشاره به برخی رویکردهای این معاونت بیان کرد: با توجه به زحمات ارزندهای  که همکاران در این معاونت انجام می‌دهند اما گاهی ثبت‌نامها در این مدارس سخت انجام می‌شود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که باید جهت گیری‌های کلان در مسیر مدارس غیردولتی روشن شود، افزود: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بنا است رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش می‌گیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.

کاظمی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقه‌گرایی و سیاست‌زدگی عمل کرد و بر اساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه ریزی و انجام شود .

به گفته وی، در این مسیر؛ نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهشهای علمی برنامهریزی شود .

کاظمی با پرهیز از دوقطبی‌سازی و پیشگیری از افت مدارس غیردولتی تاکید کرد: برای تمامی ماموریتهای این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با اولویت بندی مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:  تلاش ما باید بر تدوین سیاستگذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

گفتنی است  که در ابتدای نشست، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با ارائه گزارشی به عملکرد این معاونت پرداخت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار