خبیری گفت: باید دانش آموز کنکوری، استرس جلسه آزمون را کنترل کرده و در سال کنکور نیز به ادامه مسیر در شرایط مختلف بپردازد و نا امید نشود.

سید عارف خبیری دارنده رتبه ۴ کنکور سراسری در رشته علوم انسانی از بیرجند گفت: در دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید بهشتی بیرجند تحصیل کرده ام و در کنکور توانستم درصد‌های بالایی را بزنم به طوری که در ۲ درس جامعه شناسی و روانشناسی درصد ۱۰۰ را کسب کردم.

او با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیتم استرس جلسه کنکور بوده است، افزود: در جلسه کنکور تنها به سوالاتی که قابل پاسخ دادن بود پرداختم و از سوالات دشوار گذر کردم تا وقت بیشتری برای فکر کردن داشته باشم.

خبیری با بیان اینکه در سال منتهی به کنکور، سعی داشتم کتب سال دوازدهم را زودتر به پایان برسانم و به مرور مطالب پایه‌های گذشته بپردازم، اظهار کرد: مشکلاتی در برخی دروس داشتم و به همین دلیل بعضی سوالات برایم مشکل بود، اما سعی کردم تا حد امکان، نواقص را قبل از کنکور برطرف کنم.

این دانش آموز بیرجندی بیان کرد: ارجحیت و اولویت من کتب درسی بوده و در کنار آن‌ها کتبی که تست و سوالات بیشتری داشته را استفاده کرده ام، زیرا با تست زدن و حل سوال، اشکالات بهتر رفع می‌شود.


بیشتر بخوانید


او مدیریت مشکلات سال منتهی به کنکور را برای هر دانش آموزی مهم دانست و عنوان کرد: عمده تلاشم این بوده که در زمان‌های سخت و مواقعی که مشکلاتی داشته ام، از مطالعه کردن ناامید نشوم و به راه خودم ادامه دهم.

خبیری با بیان اینکه دانش آموزان کنکوری باید برای شناخت نقاط ضعف خود در آزمون‌ها شرکت کنند و از علم معلمان بهره گیرند تا به بهترین نسخه خود تبدیل شوند.

این دانش آموز بیرجندی، علاقه را دلیل انتخاب رشته انسانی عنوان کرد و ادامه داد: به حقوق و مدیریت علاقه دارم و در انتخاب رشته، این ۲ رشته را انتخاب می‌کنم.

او با تقدیر از کسانی که در موفقیت او نقش داشته اند، گفت: به دنبال افزایش توانمندی‌ها و کسب درجات علمی بالاتر هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.