یک  صیاد غیر مجاز در حین زنده گیری پرنده بلبل توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست دزفول دستگیر شد.

 در پی گشت و کنترل محیطبانان این اداره در بیشه زار‌ها و اراضی جنگلی حاشیه این شهرستان متوجه حضور یک صیاد غیر مجاز گشته که طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری این متخلف و کشف تعداد‌ی بلبل خرما و ادوات صید مربوطه از ایشان گشتند.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید هرگونه شکار، صید و یا زنده گیری گونه‌های وحشی حفاظت شده بعلت خطر انقراض و آسیب جدی به ادامه حیات آنها ممنوع بوده لذا سازمان حفاظت محیط زیست بر این اساس هیچ گونه مجوزی برای شکار یا صید این گونه‌ها از طبیعت صادر نمی‌کند بدین ترتیب در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این زمینه، با عاملین مربوطه بر اساس قوانین موجود برخورد جدی خواهد شد.  

او افزود: بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست بهای ضرر و زیان وارده بر محیط زیست بازای  شکار هر قطعه بلبل خرما  معادل بیست و سه میلیون و ششصد و هشتاد هفت هزار ریال بوده که متهم پس از رسیدگی به تخلف صورت گرفته در محاکم قضایی محکوم به پرداخت آن خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول  بر ضرورت مشارکت همه مردم در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست تأکید کرد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود از تخلفات صید و شکار، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ و ۴۲۴۴۸۴۱۰ در میان بگذارند.

 بلبل خرما از راسته گنجشک سانان، تیره بلبل خرمایان بوده که در درختان و بوته‌ها بویژه تمشکزار‌ها و باغ‌های خرما به سر می‌برد. این پرنده به دلیل صدای آهنگین با ملودی‌های زیبا توسط افراد سود جو زنده گیری و جهت نگهداری در قفس خرید و فروش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.